onsdag 1 oktober 2008

Tänk om man vore en bläckfisk....


Just nu har jag mkt energi, hade behövt ett antal fler armar, mer tid...........

Har varit idag på kompisgrupp med ett barn och det var som det brukar intensivt,roligt,tufft... sång,lek,gympa,bollar,tunnlar,studsmatta,balans övning,ribbstol,rutschkana, och VÄNTA som är ett av det absolut svåraste sakerna i världen för ett barn som vill göra allt NU.

Sen kom jag igång idag med lite planering, och allt strula till sig, skrynkligt laminerings papper,klistret torrt,kopieringsmaskin strulig..... så tiden gick för fort och jag fick inte så mkt gjort som jag ville!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hm, nu hade jag bara behövt avspänning och lägga mig och inte tänka på ngt alls..... men som vanligt är det fullt med tankar ..

Hur mycket ska man hjälpa sina egna barn i olika konflikter?? Att bli uppringd om att den sa så och gjorde så, snälla mamma kan du prata med dom osv??? suck......................................

3 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Oj, så energisk du låter! :) Tur att du kan ta det lite lugnt på vattensängen ibland då!
Du, tror du att du skulle kunna bränna skivan med "Ringeli ringeli rosen" en gång till, till mig? Snälla!
En slarvig kollega till mig envisas med att lägga skivan utanför fodralet hela tiden, så idag var det så mkt repor och hack i skivan hela tiden. Fungerar inte alls. Grrr :( Du får såklart en ny skiva av mig sedan isåfall.
Hade blivit så glad- skivan är ju jättebra, och ungarna gillar den!

Kram Camilla

Camillas blogg sa...

Hoppsan då! Förlåt! Tänkte ju inte på det! :)

Kramis

Camillas blogg sa...

Nä, vi är ingen uteförskola, men vår chef har varit med och startat upp uteförskolorna Stock och sten, och brinner lite för utepedagogiken. Har väl smittat av sig lite på oss i personalen, och vi gör mer och mer där ute.
Målar, äter, samlingar osv. Men inte alltid såklart, blandat inne/ute är bäst.
Med så många barn som vi har nu, så är det mycket skönare utomhus också. Ljudvolymen där inne blir ibland outhärdlig!

Kram