tisdag 30 september 2008

Suck NU blev jag trött en stund....


Hm, en kollega fråga mig förra veckan- gitte blir du aldrig trött? (hon tyckte jag var oförskämt pigg)....
Nej, kände jag, det var länge sen jag var såååå trött..
Och NU idag känner jag att nu blev jag superduper trött.
Men det var en lååååååång arbetsdag igår: logodpedbesök med mkt ideer,simhallsbesök med mkt stänk,pedagogisk kväll med mest givande diskussioner,flytt av avdelning som jag hjälpte till med. Idag drog jag vidare i detta tempot : handledning på morgonen- mkt givande och fick mig att skapa bilder,lådor osv..... men kände att jag nog mest behövdes tillsammans med min nya avd kollegor skapa vår nya avd, samt att vi hade lite barn så det passade ju även bra. Och mitt lilla ansvarsbarn var ledigt och jag gick inför att vara flyttgumma,städgumma, organisations,struktur och möblerings gumman........... och får helt enkelt skapa mina nya spännande saker på min planering imorgon istället.
Nu ska jag agera sjuksköterska för min yngsta som skrapat upp hela armen häromdagen och nu behövs bad,nya bandage..... sen sjunker vi ner i soffan och glor på Idol samt att jag ska se främmande fågel innan jag somnar......

Imorgon är en annan dag........ nya uppdrag, nya utmaningar och jag vet att under förmiddagen blir jag rejält konditionstränad med gympa grupp med prinsessan...... puh det tar ordentligt på krafterna....

1 kommentar:

Camillas blogg sa...

Oj oj oj, vilket tempo igår och idag!! Hoppas du piggnar till! :)

Jag ska också se Idol och Främmande fågel innan jag lägger mig!

Kram Camilla