torsdag 4 september 2008

Tankar....

Har precis sett klart ett intressant TV program, om vuxna som fått ADHD diagnos. En sak som sades var att - om dessa personer hade bemöts med en förståelse när de var barn. Av vad diagnosen står för , ISTÄLLET för att få höra att de var jobbiga,struliga osv så kunde det hjälpt dom i deras utveckling.

Man får hoppas på att alla vi som träffar på barnen NU skaffar oss en kompetens, så att dagens barn förhoppningsvis har bättre förutsättningar .......

Nu ska jag försöka läsa klart en bok med Anna Jansson, för jag har 3 böcker på gång som väntar och alla vill jag läsa NU, samtliga handlar om autism och jag hoppas att de kan ge mig mycket.....

Godnatt.......

2 kommentarer:

Marita sa...

Godmorgon!
Intressant ämne, fast jag är inte så insatt i det. Demenssjukdomar kan jag mer om. Jag har tänkt länge att jag ska börja plöja igenom Anna Jansson böckerna.Får nog börja med det snart. Man vill ju inte missa nått bra. Du verkar gilla dom.Ha en skön dag!//Kram

Marita sa...

Jag googlar bara och söker på bilder. Marie Jungstedt tillhör en av mina favoritförfattare. Har läst alla hennes böcker. Camilla Läckberg oxå, men jag blev besviken på sjöjungfrun faktiskt. ska snart börja på Stieg Larssons sista. har dragit ut på det, för sen blir det ju ingen mer bok. Synd. Har läst Lotta Thells 3 första böcker oxå. Så vi verkar läsa samma böcker. kram