torsdag 18 september 2008

Livet kan vara tufft ibland....

Jag blir lite fundersam ibland och tänker på hur livet utvecklar sig...... Just nu är jag egentligen väldigt nöjd med ALLT.
MEN det kan ändå bli att man grubblar när man hör hur andra mår osv....
Jag fick då o då höra när jag var barn att det inte var bra att vara ett skilsmässobarn.... jag själv hade sen en policy att det var inte lönt att gifta sig heller - för man skiljer ju sig ändå?? MEN ack så fel jag hade........ i denna fråga i alla fall.

Jag tänker på så mkt man har gått igenom i sitt liv: så många olika roller man har haft och har....
-dotter rollen
-syster rollen
-kompis rollen
-kärleks rollen
-hustru rollen
-föräldra rollen
-yrkes rollen
-granne rollen
-klass mamme rollen
-aktivitets mamman som hänger runt överallt med barnen rollen..... osv osv
Många av dessa roller är man ju fortfarande kvar i, samt att de ändras efter hand. Och på vägen träffar man många nya människor som förhoppningsvis ger en ngt.

Jag vet inte vad som fick mig att bli lite djup idag, men livet är definitivt omväxlande och spännande.....
Och att vara trebarns mor får en att alltid tänka på barnen i första rummet, på gott och ont. Man vill ju absolut deras bästa, JO nu vet jag nog varför jag börjat grubbla över livets egenheter: jag gjorde ett personlighets test igår och där stod det just det att jag var mycket ansvarsfull och tom för mkt engagerad....... och det kan jag ibland känna, tänk om jag ngn gång kunde helt släppa allt vad gäller barnen och låta dom själv ta ansvar för sina misstag och inte alltid vara där som ngn sorts hjälpreda!!!= curling......

Det blev även lite diskussion på jobbet idag, vi ska få studiebesök och jag ifrågasatte faktiskt varför inte det finns ngn representant av MIN yrkesroll - barnskötare, vi är ju utrotningshotade!! Och det kan få en att känna att man jobbat i herregud 25 år och inte bli sedd.
Nej nu får det vara slut med rabblandet....... tvättstugan ropar på mig!!!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en bra helg.

Kramar från mig

Anonym sa...

TIPS!?
Kan du, eller någon annan, tipsa om ett billigt alternativ om man vill sova över i Malmö en natt.
Har bott på Ibis, men dom var så dyra nu.
Tack på förhand.
//Kajsa

Anonym sa...

HEJ!!
Ja det är lite högt blodtrycket men nu på sista kollen såg det ut som det börjar bli ok får hoppas det nu.

Har du hört ngt om resursträff?
Hadde varit såå skoj.
KRAMAR
Emma

Lena sa...

Ett stort GRATTIS på födelsedagen !!!!!!!!!!

Marita sa...

Hej!
Då var min känsla rätt då...
Grattis på födelsedagen, Gitte:)

Marita sa...

Grattis i efterskott kanske jag skulle säga:)

Camillas blogg sa...

Stort grattis i efterskott Gitte! Hoppas du hade en bra dag igår! :)

Kram Camilla

Anonym sa...

Åh, förlåt. Glömde ju att igår gratulera dig på födelsedagen! :-O
Så G R A T T I S i lite efterskott!!!! Hipp, hipp H U R R A !!

Kram!/Tette.