söndag 14 september 2008

Trevligt avslut på helgen...........



Idag efter att jag o mannen tog en shoppingtur så var det dags för min trevliga träff med fd kollegorna från solen o stjärnan..... .... hemma hos Lena, vi babbla som bara vi kan o fika som mums vi kan.... efter några timmar så var det dags för att linka hemåt till en god söndagsmiddag ( Camilla stannade med sin bil o skjutsa mig en bit, tack!) Middagen bestod idag av en god stek med tillbehör.....mums... och vi hade en intressant diskussion angående vett o etikett!!! Varför alla dessa regler..... vi lever ju på 2000-talet osv.
Hej svejs....

4 kommentarer:

Lena sa...

Jag pratade med syrran om kavaj och kostym och hos sa att kavaj i regel på inbjudningskort är kostym men då inte en mörk sådan utav ex grå hon tiåsade om en wwwsida vettoetikett.se

Camillas blogg sa...

Tack för en trevlig eftermiddag!
Hoppas promenaden hem gick bra!
Vi ses väl snart igen?

Kram Camilla

Anonym sa...

Hej!
Jag har kollat med arbetskamrater vad klädkoden "Kavaj" innebär. Det menas med att mannen skall bära mörk kostym och kvinnan klänning eller kjol.
Tur att min man inte skall med på bröllopet för han har ingen mörk kostym.
Hälsningar
Svägerskan B-M

Gitte sa...

Svar till svägerska : ha, ha hur kunde du veta att det just är i detta avseende som din lillebror tänker vara riktigt trotsig??? han menar att kavaj är ju just kavaj.... fortsättning följer.... syns till helgen... kram gitte