måndag 15 september 2008

Vad händer???

Jag är inte i grund o botten en orolig typ... MEN börjar fundera över vad som händer i våra kvarter? Tydligen en bomb som smällde i natt vid vår videobutik..... jag sovit som en stock och inte hört ngt!!! Äldsta sonen vaknade exakt vid 03.15 minns han av en kraftig smäll....
Det har ju även en tid varit ngn intrig mellan något gäng i Malmö, som handlar om den undre världens regler om vem som ska ha ansvar för kokain försäljningen.... deras sk intrig kommer faktiskt för nära oss sk vanliga svensson!!!! Känner igen historien, men tänker mer på ngn bok jag läst o blir förundrad att det händer här..... där jag bor som jag anser är trivsamt!!??
Ska man flytta?? Kan man låta sina barn vara ute? Är jag rädd?
Nej är svaret i alla fall på att jag ska inte flytta o jag är inte rädd, men tveksam om jag är lugn när barnen är ute. Den yngste håller ju sig mest här på gårdarna, är det säkert?
De andra är de barn, när de snart är 18 o 20?? Jo, mina barn är de ju alltid oavsett ålder........

Nu ska i alla fall denna kvinna ropa in den yngsta från gården, mellansonen är o tränar, äldste sitter i sitt rum , ja vid datan..... (han började förrästen en ny utbildning idag- spelprogrammerare som verkar mkt bra) o det innebar att han helt plötsligt ska börja få normala tider på sitt dygn hoppas jag....
Och SEN när lugnet lägger sig här så ska jag BADA ,mys,tända ljus o en ny bok........och inte överhuvudtaget tänka på dessa idioter som spränger och bär sig åt!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Lena sa...

N kollega bor vid lindängs torget och han hade hört den rejält,genom vissa kvarter i Malmö går man inte efter 22.00 känner jag väldigt obehagligt när det känns som malmö börjar bli rena cicago.