måndag 20 oktober 2008

Måste bilda mig en egen uppfattning....

Efter att ha läst ett flertal sidor med reseforum,resesnack osv angående Egypten blir jag smått orolig.... att vi bokat fel resa!!!! Negativa saker som - kallt.... jobbigt folk.... smutsigt.... osv osv

Men av erfarenhet så borde jag ju inte bry mig, alla uppfattar ju saker o ting olika. Och med tanke på att jag tidigare har varit i både turkiet o tunisien så vet jag hur just detta folk kan bete sig... vänliga till gränsen till för mkt. Något som ALLA benämner som en positiv sak är att man aldrig tidigare har sett så vackert vatten och hav. Och det kan jag ju hålla med om- enligt bilden i alla fall. Nej , klart vi åker.... och bildar oss en egen uppfattning av landet,orten,maten,folket,vädret osv....

1 kommentar:

Tvillingmamma Lotta sa...

En kompis till mig (med familj) åker till Egypten den 5 dec!
De har hört att pengarna är jättesmutsiga och kan göra att man blir sjuk, så åtminstone lillkillen som har en väldig känslig mage ska få nåt magsjukevaccin innan de åker.
Hepatiti har de redan tagit.
Men annars så ser de verkligen fram emot resan.
kram, Lotta