fredag 10 oktober 2008

Minnet är borta.......................

Hm, suck idag har jag varit lagom förvirrad..... tom vikarien på förskolan undra vad det var med mig idag ( jag har nog visat upp en mer strukturerad stil tidigare under veckan). Jag vet själv varför det blev så här, jag känner så väl igen det ....... nämligen att jag inte kan hjälpa till med allt och samtidigt försöka göra mina egna arbetsuppgifter också. Och det är ju lite av mitt problem , att lära mig säga NEJ i vissa lägen och inte vara så jäääääkla hjälpsam. För det resulterar ju i att jag glömmer bort det jag själv ska göra.....................

Men nu kommer en helg med avkoppling, hoppas jag och så nästa vecka får jag tyvärr visa den mer ickesamarbetsvilliga Gitte........... nu menar jag ju inte att vara jättesvår, men fokus på det jag faktiskt har som arbetsuppgift..... nämligen resurs pedagog för ett barn som faktiskt behöver mig hela tiden.

2 kommentarer:

Marita sa...

Du är inte ensam kan jag säga! Jag har varit förvirrad hela dagen på jobbet. Vi skyller på att det är fredag, då är alla trötta efter en lång vecka:)Trevlig helg!//Kram

Lena sa...

Din hjälsamhet, överblick, lösningsinriktning, erfarenhet och positivitet är enastående, ibland kan jag känna att människor kan utnyttja ens sådana egenskaper, så det där ordet NEJ får man lära sig använda mer, helst när det går ut över annat och ens energi men det är svårt ibland.