fredag 24 oktober 2008

Prinsen har kommit!!!


En händelserik dag- FN fest med musik på jobbet , helt underbart att arbeta på en förskola med musikprofil med fantastikt inspirerande miljö. JAG älskar även att sjunga o hänger med på mina villkor. Idag hade vi premiär för "Pedagog orkestern", häftigt. Sen hade jag ett studiebesök som kändes toppen, vi får hoppas att det ger resultat till nyinskrivna barn.

Vid 14-tiden blir jag uppringd av en jätteledsen lilla A, som idag har varit helt ensam hemma i slutet av sin magonda sjukdom.... ingen storebror i sikte . Så det blev att snabbt ge sig iväg hemåt o massera o tillslut så försvann det onda igen. Han har varit dålig till o från nu i snart 2 veckor.

MEN som tur va så piggna han till så han följde med och hämtade hem vår nya familjemedlem- Ice. Ice gilla inte att åka bil, sen gick han runt runt i 2 timmar hos oss, jamade och samtidigt spann??? Och är så super duper kelig så han vet inte vad han ska bli av... Vi får hoppas att natten blir lugn utan en hel del jamande...... Han har ju trots allt levt med ca 12 katter till runt sig, så saknaden efter dom kan ju vara stor. Godnatt o trevlig helg.

5 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Så fin han ser ut, er nya familjemedlem!! :) Gick natten bra?

Måste vara kul med musikprofil på förskolan. Jag tycker också det är superkul att sjunga med barnen- sedan är väl inte sångrösten den bästa..men vem bryr sig om det?

Ha en toppenhelg med nya familjemedlemmen!

Kram Camilla

Anonym sa...

Åh, vad fin han är familjens nya prins.
Kommer han från ett katthem? Jag tänkte på det du skrev att han hade haft 12 andra katter omkring sig.

Jag har det stora nöjet att få ha äldsta sonens katter här över helgen *ME LIKE*. Det är så otroligt mysigt med djur.

Kram Kajsa

Henriksfält sa...

Ja han var verkligen fin.
Hoppas allt går bra med han och att ni trivs tillsammans.

Ska kolla lite om bibs festen för Andree ska oxå bort den dagen och sen är det vår 10 årsdag.

KRAMAR
Emma

Gitte sa...

svar till kajsa: Ice har varit en avelskatt hos en uppfödare av denna ras ragdoll. Och han var ensam hanne med ett flertal honor, kullar osv. Han är nu kastrat och har gjort sitt inom avel. De har en ny hanne o prinsen fick då säljas till mig!!!!

Anonym sa...

Okej okej.
Som sagt, han är verkligen jättefin. Förstår om du är glad nu :)