måndag 6 oktober 2008

Hopplöst fall!!!!

JAG är ett hopplöst fall i allt vad gäller matematik...... om jag hade fått en diagnos i dagens läge hade det nog helt klart blivit dyskalkyli. Detta är ju något som jag skämts för under de yngre åren, men nu helt klart så är det bara fakta att så är det.... tyvärr får jag ju säga.

För det är många utbildningar som jag skulle kunna tänka mig att börja MEN det krävs Matematik B för att ens få söka. Så jag får helt enkelt acceptera mitt öde. Och det är här som fördelen är att man har barn i allt mellan 20 -9 år..... för JAG kan inte hjälpa min nio-årige son med matte läxan!!!?? Nu har precis min äldste son som är ett matte geni enligt fler än mig ( för , jag tycker nog de flesta är geni i denna fråga) hjälpt sin yngste lillebror. Men det är svårt att förklara en lösning som han ser utan att knappt behöva tänka. Men det är en fröjd för en mamma att se detta samarbete som båda storebröderna precis genomförde för att hjälpa sin lilla lillebror.....

Men som sagt man kan ju inte vara bra på allt!!!! Jag är ju trots allt en människa som klarar av mitt arbete utan matematiska övningar........ inte för avancerade i alla fall..

Ikväll börjar min favorit serie - Cityakuten, jag tror jag har sett den , sen den börja .... är det 10 år sen , eller det räcker kanske inte???

2 kommentarer:

Malin sa...

Det trodde jag om mig med tills jag klarade matte a på komvux men matte b ger jag mig inte in på:(
Lycka till med A läxor jag kämpar med Lucas men där är det svenska istället.

Tvillingmamma Lotta sa...

Du är ju bra på mycket annat!

Kram!