torsdag 23 oktober 2008

Jo då jag har lyssnat...


Jag har lyssnat på mig, min kropp och vad ni kära läsare säger!!! Och jag tänker INTE hamna i någon beryktad vägg. Så väl känner jag mig, (tror jag) att jag ser till att stanna innan .(men har ju hört att de som hamnat där inte liksom hann med stoppet).

Ibland blir det lite mkt på jobbet o det kan ibland vara svårt att styra upp. Men om jag jämför hur det var för ett år sen, med översvämningar o dyl ,hjärtklappning osv så är det ju rena drömmen NU. Översvämn, ja det var på jobbet.... kollega C minns säkert. När ett barn skulle se hur mkt vatten kan jag låta rinna över innan ngn märker det... o hur många plasthandskar kan jag lägga ner i detta vatten???? Puh , detta hände ett tag nästan dagligen med dessa handskar.
Så visst är det en dröm idag, nu är det ju endast duschen som undersöks och NÄR vi ska duscha o inte för att man endast vill kolla.

Sönerna har nu återhämtat sig från sina sjukdomar, jag har idag monterat en nyinköpt klösbräda/torn till katten....... jag tog i så den gick sönder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mannen ska se om han kan fixa det.
Imorgon är det FN- dagen som firas med fest hos oss på förskolan, flaggor,sånger, mat och en härlig stämning. Och jag ska mitt i detta ta emot ett studiebesök..
Sen ska katten Ice hämtas hem till familjen Lövgren..... spännande. Helgen ska bli luuuuuugn är det tänkt.

1 kommentar:

Camillas blogg sa...

Haha! Visst minns jag översvämningen!! Man kan skratta gott åt det nu, men det var mindre kul när det hände.

Ja, jag för min del måste ju säga att för ett år sedan var det MYCKET lugnare!! Så stressigt som jag har nu, har jag nog aldrig haft det! Men jag försöker också bromsa så gott det går- vill aldrig kollapsa ihop såsom jag gjorde för 5 år sedan.

Kram Camilla