söndag 11 januari 2009

Ok imorgon börjar mitt nya liv..............


på olika sätt...........
Det som jag sagt nu ett tag är att NU ska jag ta tag i min sk viktresa.... hm vågar knappt säga det för jag brukar ju alltid misslyckas. Men jag tänkte om det blev ngt mer offentligt så kanske jag känner mer press på ngt sätt? Eller inte press kanske, men NI brukar vara duktiga på att peppa när man behöver det i alla fall. När jag sa till familjen att nu börjar mitt nya liv.. så svarar mannen- nu igen? Du har fler liv än katterna Gitte.... hm, jo visst har han rätt, känner mig alldeles för väl. MEN jag är ju även en envis kvinna så nu är det då tänkt att envisheten ska läggas på detta....

Suck, livet börjar även så som på bilden......... jag lyckades total knäcka mina rosa proggressiva glasögon. Så imorgon ska jag jobba o klara mig utan glasögon...

Och jag ser ju egentligen inte så superdåligt, utan tvärtom så ser jag mkt bra på långt håll. Jag tänkte först att jag ska nog klara mig, o endast använda mina andra läsglasögon när jag just behöver läsa eller skriva... tänker i alla fall pröva ngn dag o ser hur det funkar.

Vid denna tid förrästen för 18 år sen, så var det ambulans färd in till sjukhuset för att vattnet hade gått..... o det var 3 veckor tidigt.... o sonen var inte fixerad. Kom så in, INGA värkar.... men strikt sängläge,sååååååååååååååååååå segt o trist. Det skulle ju gå så snabbt med barn nr2!!!

Och visst snabbt kom han NÄR väl värkarna börja.... men det var ju inte förrän den 12 januari det.

Hej svejs, trevlig vecka på er....

2 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Jag peppar dig gärna Gitte! Ska själv snart ta tag i min vikt, för vilken gång i ordningen vet jag inte, men denna gången bara måste det gå. Just imorgon sätter nog inte jag igång..utan det blir väl när ryggen känns ok igen så att jag kan komma igång med motionen. Brukar vara mkt lättare att hålla igen då...har iallafall varit ute och promenerat de sista dagarna. Inga långa promisar alls, ca 20 min(ryggen säger ifrån sedan) men det är en början iallafall. Sedan SKA det bokas in provtimme för styrketräning för mig.

Ha en bra arbetsvecka!

Kram Camilla

Marita sa...

Bra inställning, du kommer fixa hela resan nu. Ganska komiskt när jag kom på att din son föddes på samma dag som din tonårsidol..:)
Ha det bra. Själv fortsätter jag kurera mig.