fredag 2 januari 2009

NU var det då dags..

att börja rensa i lilla sonens rum............................... det ska målas om o fixas till med nya hyllor, databord osv. OCH det resulterar i att jag just nu har tre olika säckar att sortera upp allt- KASTA, TILL MITT JOBB, SPARA. Och jag gör allt för att spara påsen ska bli liten.........

Sammanfattning över året som gått blev jag inspirerad av att göra av Linda och Malin..
Så här kommer mitt år som gick.

2008

Januari: JAG starta bloggen. Introduktion på min nya förskola. Min kära mamma fyllde 70 år.
Mannen varslad och söker jobb .

Februari: Äldsta sonen fick sitt efterlängtade körkort. Många turer på mitt förra jobb och tillslut kommer beslutet att jag ska byta till den nya förskolan, som jag också vill. Känslomässiga turer innan jag väl är där......

Mars: Mannen nytt jobb!!!!! Lugn och harmonisk månad med mitt nya jobb

April: Drömmen och skissen om nyrenovering av kök startar........ i början av månaden . Och i slutet så hämtades det hem från Ikea...
Loppis 2 ggr....

Maj: NU rivs det kök,målar,monteras upp nytt. Gårdsrenovering som resulterar att råttorna dyker upp!! Min tennisarm börjar strula igen- akupunktur och sen bra igen.

Juni: Äldsta sonen klarat test för ny utbildning- spelprogrammerare.
Mellansonen iväg till Öland för sommarjobb. Köket riktigt färdigt.... nej kaklet är försenat.

Juli:Semester ,ljuvligt. Gotlandstur ,härligt. Tokvarmt i slutet av semestern då det badades dagligen.... Köket klart.

Augusti: Kristallbröllopsdag och stack iväg på Oslokryssning med mannnen, mys.

September: Skada mitt knä. Äldsta sonen starta sin nya utbildning. Omorganisation på jobbet- kul. Bröllop i ängelholm.

Oktober: Kära mamma bröt sin handled. Efterlängtade katten Ice kom till oss.

November: Lilla sonen mycket problem med magen, laktos? nej kom vi fram till o sen blev han också bra..... Invigning av arenan o mellansonen praktiserar där. Äldsta sonen 20 år!!

December: TANDVÄRK............................... För en gångs skull inte en julmånad med stress. Det brukar vara så... men icke i år.

2 kommentarer:

Henriksfält sa...

Andree ska börja jobba på sos alarm och ta emot 112 samtal.

Anna sa...

hahaha...ja ibland blir håret inte som man vill. och vilken rolig lista du gjort!