söndag 5 december 2010

Min rygg....

Usch nu är min rygg så super kass igen....... blev ju faktiskt bra o bättre efter massagen för några veckor sen. I onsdags så hade vi en helmysig pysselkväll på jobbet, där föräldrar vid hämtning kunde stanna kvar o baka o pyssla osv. Jag hamna efter en stund vid pepparkaksbaket... mkt trevligt MEN när kvällen väl var slut och jag kom hem...så var min rygg slut. Jag tänkte o tänkte.... vad har jag nu gjort..
Men kom endast fram till att jag hade stått läänge vid plåtarna... o att stå skall väl inte skada?
Men tydligen för mig. Jag strecha ut så mkt jag kunde på kvällen och hm.... torsdagen halv ont, fredagen mer ont... o igår lördag o idag söndag.... herregud.. Kan knappt gå ibland, sonen och mannen fick hjälpa mig på med strumpor o stövlar både igår o idag..

Och jag har nu tagit beslut...att händer det inget mirakel under kvällen så är jag hemma imorgon, fixar sjukgymnast tid och om vädret tillåtet...ut och promenerar mig frisk. Jag kan röra mig ..men är absolut inte i skick att jobba...då jag måste vara beredd på både tvära kast...att själv kunna rycka in snabbt vid vissa tillfällen.

Inga kommentarer: