torsdag 2 december 2010

Lizzie blivit mamma.....

Ja....i tisdags hämtades Lizzie av sin egentliga ägare, med tanke på att jag är fodervärd..... Och då är det bestämt att hon ska föda hos ägaren och vara kvar där tills ungarna är minst 11 veckor.

Jag tycker det är skönt på ett sätt, för det är ett enormt ansvar och tänk om ngt skulle gå fel osv...
Men nu har hon redan fött....det gick snabbt, i morse fick hon 5 ungar fick jag ett sms om samt även bild med en nöjd lugn Lizzie som diar dom små underverken....... ( o jag har ingen kabel att föra över bilderna från mobilen....så jag kan inte visa här...men har bett om att få bilder mailade..)

Nu bor dom en bit ifrån oss och idag i snöyran hade det inte varit sååå skönt att åka dit... och vi ska nog ändå vänta några veckor så hon får lugn o ro...men visst är vi sugna.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Åhhh, Grattis till Lizzies kattbebisar =)
Jag väntar med spänning på bilder :P
Jag förstår att du inte har velat ge dig ut, jag såg på nyheterna hur ni har haft det där nere =(

Må så gott!

Kram Kajsa