söndag 5 december 2010

Dag 6


Nytaget foto av mig själv..... jag är ju mest den som fotar här hemma...så det får vara denna från i somras med jag o min mamma...på Gotland.

15 intressanta saker om mig...ska jag idag försöka få ihop:

1. Jag fastnade som liten med huvudet mellan två stänger i ett tapp räcke..
2. Gick på R- kurs i årskurs 2.
3. Hoppade från 7 meter från vårt hopptorn i utomhusbadet...när jag var 12 år
4. Rymde till Ockelbo som 14 åring, blev förälskad i en tivoli arbetare.... kom dock hem med polisbil...
5. Jag sommarjobbade i köket på ett sjukhus på 80 talet...o kommer aldrig glömma när jag kom in med det stora heta varma fatet med pannkakor.... i personalmatsalen...o PANG så tappa jag allt.
6. Har fått en blyertspenna i huvudet... av mig själv. I tio års åldern,, o resulterade till att jag gick omkring länge med ett typ fisknät på huvudet...med en liten liten kompress.
7. Träffade min man på en charter resa. Och det höll...
8. Jobbat på kvinnokliniken och skulle assistera en gyn läkare som ville ha belysning, jag fick tag i lampan .....pang i hans nacke och han flög framåt.... hm gynstol o kvinna...
9. SÅ fort en bok är utläst..ligger det en ny och väntar.
10. Sorterar tvätten kvällen före tvätt dag.
11. Har blivit en pelargon tant... o påtar ibland krukorna till våren
12. Just det.... vid 12 års ålder ramla jag in i en vägg o slog sönder en tand... som sen blev utbytt till en porslinstand.
13. Efter min gall operation, blev jag besviken att alla andra fick sina gallstenar..inte jag. Jag efterlyste dom på Malmös allmänna sjukhus... intern post kontor... Jag börja min mening.... så här när jag ringde: Lova nu att inte skratta.... MEN... o givetvis fick jag ett gapskratt tillbaka..men inga gallstenar är upphittade.
14. Vill ha en kolonistuga OCH en lägenhet i ett varmt land......
15. Var slarvig som barn , blev pedant, och nu är det en röra ... oftast.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Hmm, vad är en R-kurs? *Kliar mig i huvudet och funderar*

Ockelbo :P Inte så långt från där jag bor nu =)

Och förlåt men hahaha, gud så roligt med lampan där hos gyn...

Kramisar Kajsa

Gitte sa...

Jo.... R kursen.... var att jag helt enkelt INTE kunde uttala R... jag fick inte till det där rullande.... i MOR ROR osv...haha Utan jag la tungan låångt bak o det blev ngt konstigt läte..

Ja visst var det kul med lampan.... dock inte då.... jo jag o kvinnan skratta... men den strikta läkaren..var inte nådig kan jag säga. Jag minns när han sa först....hrm hrm kan JAG få belysning ... o usch han var allas våran skräck... skit dominerande .. o jo då visst fick han belysning allt... haha.