lördag 4 december 2010

Dag 5

Mitt syskon...

Har min storebror Mats som är 7 år äldre än mig.... och han och jag har alltid varit så olika man kan vara.
Han har alltid varit luuugn som en filbunke, o mamma har sagt det att det blev en chock när jag kom som en yrvind... det var en stark kontrast.

Mats är en sån storebror som alla skulle haft, han har alltid vad jag minns ställt upp för mig och har även varit för snäll.... inte kanske lika bra för honom. Han fick stå ut med att dela rum med en sju år yngre lillasyster som byggde koja under hans skrivbord... och som spred ut sina dockor och allt annat i hela rummet!!!

När han väl fick sitt första egna rum var han ca 14 år och det har berättats för mig att då låste han sin dörr.... o satte på sin favorit musik Jimmy Hendrix på den tiden.

Han försökte även i många år att försöka få mig att förstå och uppskatta annan musik än ... Donny Osmond och annat fjant..

Han tog mig med på motorcykel semester på Gotland, när jag var ca 18 år och han då 25 år... det var jättekul att sitta där bakom honom och åka runt.

Han själv fick blodad tand att resa och har gjort såna resor som jag själv önskade att man skulle gjort...som tågluffat ett antal ggr, båtluffat, kört motorcykel genom Europa, kört buss till afrika, sen fastna han för sydamerika, stack dit som volontär Till Ecuador... och kom hem med sin blivande fru. Och i dag bor han på sitt kära Gotland som han sagt många gånger att han ville flytta till, och idag är han den där snälla pappan själv till två döttrar... Och för snäll ,, jag det har han alltid vart.
Genom åren har vi nog kommit på att vi inte är såå olika än då, vi kan prata i timmar båda två och diskutera livet, precis som kära mamma.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Åhh, så fint du skriver om din familj <3

Kram Kajsa