måndag 20 december 2010

Dag 17

En dålig vana jag har...

Helt klart min nagelbitning!!! Har i stort sett hela livet bitit på dom.... MEN har lyckats fyra gånger att helt sluta!!!
Och det är mina 3 graviditeter... då jag slutar helt plötsligt.
Samt inför mitt bröllop.... jag ville ju ha fina händer att trä ringen på...

Och sen fick jag för mig att bygga naglar... och det har slutat med att när dom lossnat... så är jag igång igen...o gnager.
MEN denna gång..... dvs jag har haft byggda naglar sen i våras..... så tog jag själv av dom till hösten... och då.... var mina egna ok... Och på den vägen är det... nu har jag rätt ok naglar. Och har återfall då o då... men då endast på lillfingret...hi hi... ngn spärr jag själv satt upp för mig.

Jag vågar inte än säga att jag INTE är en nagelbitare... men jag känner att vanemönstret har ändrats, för om det går sönder en flisa , så tar jag istället fram nagelfilen...

Inga kommentarer: