onsdag 8 december 2010

Dag 8 Min dag....

Detta kan man ju tolka lite som man vill.... hur dagen IDAG såg ut...eller hur det brukar se ut?..
Men generellt ser min dag ut så här.......

MIN klocka ringer ca 6.50...........jag somnar om till 90% och "vet" att katten Ice kommer att nu börja sin offensiva väcknings process.... buffar...skriker i örat .... tills jag behagar att gå upp...
Ngn stans i detta så ringer Lilla A klocka... 7.00... jag ropar på han...efter en stund för att höra att han vaknat.
Sen kan det då vara mkt olika... har han ont i sin mage, börjar Peppnings processen av mig.. att han ska kunna ta sig till skolan osv. Har han inte ont...ja då glider allt bara på.

Detta var hm bara hur vi vaknar..
Jag tänder ljus vintertid i köket... ger katterna mat.
Går och fixar mig.. o sonen sköter sig själv och dukar fram sin frukost.
Jag fixar mitt te.. och sätter mig bredvid honom och pratar om hur det ska bli idag.
Ca 7.40... börjar han göra sig klar för att gå till skolan.
Jag har då min egna tid.... frukost, sydsvenskan o tar det lugnt.
8.10 ger jag mig iväg o börjar de flesta dagar 8.30 nuförtiden....skönt.

Arbetsdagen rullar på med olika projekt... ibland möten, ibland upplevelser såsom besök med prins i upplevelserum på Hab osv.

Hemma ungefär 16.. beror oxå på. Har passat på nu när barnen är äldre, att unna mig att gå på ansiktsbehandling, massage osv..
Mannen gör mat i stort sett alla dagar. Jag står för plocket runt omkring osv

Nu vintertid blir det inte att man ger sig ut något efter jag kommit hem... utan tar det lugnt i hemmets härliga vrå.

Kollar tv...sitter här.. skumbad... osv
Jo har nog blivit en livsnjutare ju äldre barnen blir... helt klart.

Jag slutar min dag med att läsa några sidor eller kapitel i aktuell bok..... o släcker lampan ca 23...

Inga kommentarer: