lördag 25 december 2010

Dag 21

Den här månaden...
December är en månad jag på ett sätt inte gillar ( för jag är inte förtjust i vintern överhuvudtaget)...men sen är det allt detta med julförberedelser som är sååå mysigt oxå.

Och detta år har det varit en månad totalt utan stress, vilket är ovanligt. Men beror nog på olika faktorer, som att jag är på en mycket lugn och harmonisk arbetsplats, jobbar inte heltid, barnen har blivit äldre...osv osv

Jag gillar att ta fram adventsakerna, göra glöggen som luktar i hemmet....
Att tänka och förbereda julklappar.....

Att göra julgodis...
Att mäta snödjup blev en ny aktivitet detta år..... hi hi 40 cm på vår lilla terass är helt klart ett rekord.

Att sedan ta fram allt pynt till Lucia och göra hemmet riktigt juligt...

Känner även att tiden förändras och vi firade julen hemma hos oss och att man vill skapa sina egna traditioner samt hålla kvar vid sina barndoms traditioner och föra det vidare till barnen...

December är glädje, värme, lycka för mig...

Detta år blev det även.
- fira svärmor och svåger som fyllde 80 och 50 år
- julmarknad i Lubeck med kollega
- Lizzie kära katten fick sina 5 ungar
- snövinterlandskap som i en dröm

Inga kommentarer: