lördag 15 november 2008

Vissa minnen är starka...

Mitt minne upplevs ibland förvirrat.... MEN ngt som jag alltid minns i detalj är när jag har fått mina barn!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och för 20 år sedan vid denna tid var jag på förlossningsavdelningen med min käresta o vi skulle om några timmar träffa vår första son. Tänk att man minns alla små detaljer så exakt. Han var så gudomligt fin... tittade på oss och undrade nog VART har jag hamnat. Äldsta sonen var ett mycket lätt barn genom alla åldrar....... lugn, intellektuell, känslosam. NU en snart 20-åring som pluggar stenhårt på sin spelprogrammerare utbildning, ska även till flygledar utbildningen för intervju o sen ska beslutet tas på vilket man ska satsa på. Hans liv susar förbi mina ögonlock som en film, med alla minnen, alla skratt, och jag är såå glad o tacksam för att det har gått så bra för honom.

Vi har precis haft släkten här på fest..... många skratt, galna diskussioner som vanligt o det är härligt... i morgon blir det den "riktiga" uppvaktningen av sonen från oss.. för det är ju då han fyller.

4 kommentarer:

Vicki sa...

Jag var bara inne och kikade i din blogg när jag surfade runt.

Vi har aldrig träffats!

Ska ni resa någonstans om 4månader?

Vicki

Anonym sa...

Hej och tack för i lördags. Trevligt som vanligt med mycket snack och skratt. Vi har ju väldigt kul när vi träffas, det är så roligt att alla är på samma plan. Gissa var jag var igår? "Stoff och Stil" säger jag bara, jag skall åka dit igen snart.... Det inhandlades 2 dukar á 3 m vardera till ett totalpris av 138 kr. 1 st var klarröd och en mörk bordeaux, tack för tipset. Nästa gång blir det någon färg som passar till nyår och fest.
Hälsningar
Svägerskan

Lena sa...

Vilken ålder hade han när vi lärde känna varandra. Kan han gått i 9 an som C gör nu.

Gitte sa...

Kära svägerska- Ja visst har vi kul och jag tror absolut att vi hade haft en jättehärlig semester resa tillsammans också ngn gång.... för som du säger - vi är på samma plan nämligen topp våningen!!