onsdag 19 november 2008

Mamma....ska jag aldrig mer få......


äta dessa..... var sonens ledsna kommentar när vi insåg att det är mjölk i dom. Men då lovade den snälla mamman att till helgen ska det bakas kanelbullar med mjölkfria varor....

Jo, det blev ett läkarbesök idag, och nu var det en läkare som var bra,trevlig,tillmötesgående o jag vet att det finns många av dom också.
Sonen superduktig som accepterade att ta en hel del blodprover, (ok han fick bedövning salva men ändå). Sen ska vi nu då utesluta ALLT med laktos till att börja med och se........ .

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det gick bra med dagens läkarbesök :-) För er båda...

Hoppas att det löser sig för sonen och att du lär dig baka goa kakor utan laktos...

Jag blir hemma resten av veckan, fick ny penicillinkur. Kram Kram

Anonym sa...

Ja, det var från mig, Linda, det anonyma inlägget...

Marita sa...

Bra att ni fick träffa en riktig läkare till slut. Stackars killen, han måste ha haft det riktigt jobbigt. Hoppas magen blir bra snart. //kram

Camillas blogg sa...

Vad bra att det äntligen var en trevlig läkare som ni fick träffa!
Och hoppas sonen snart blir bra i sin mage.

Kram Camilla

Anonym sa...

Men fyyy hur sjukvården får gå till egentligen.
Har det varit såå jäkla svårt att ta dessa blodprover på om det kan vara laktos eller gluten-allergi tidigare..?? *suck*
Jag har oxå väldiga problem med min mage, så jag frågade en läkare en gång när jag kom in akut om de inte kan ta ett blodprov på laktos.. men näääee det gick INTE sa denna J*V-la läkare.
Det gör det visst, det har min husläkare sett till.


Synd om din grabb som har såna magsmärtor.
Nästan så man hoppas de hittar felet så han kan bli hjälpt.Så han slipper dessa hemska magsmärtor.
Hoppas att du missförstår mig rätt nu, man vill ju naturligtvis inte att ens barn ska ha en allergi, men bara för att han ska bli hjälpt.

Om du fynderar så hittade jag hit genom en väns, vän blogg.

Kika tillbaks i min om du har lusten och tiden.
http://minegen65.blogspot.com

Trevlig fortsättning på veckan.. // Annelie

Henriksfält sa...

Hoppas han blir bra i magen nu då, det är inte såå farligt med laktos det finns mycket goda saker man kan äta ändå.
Kramar Emma