torsdag 27 november 2008

Hjärtekompis...



VI har alla på mitt jobb fått en extra hjärtekompis........... som man ska vara extra snäll mot!
Ingen mer än jag vet vem det är, och jag ska som sagt vara snällare än vad jag är..... . Sen till vår julfest ska jag ge en gåva till denna trevliga med arbetare.... Jag känner att detta är för mig en lätt uppgift för alla är mycket trevliga på min arbetsplats....
Det är lite lätt fnissigt o alla funderar VEM uppskattar mig mer just nu?- Han gav mig en kopp kaffe , hm..... hon log extra mkt åt mig idag hm................... härligt!

För övrigt så uppskattar jag denna tid som kommer nu.... adventsstjärnorna är på plats på jobb
( jag klara av att stå o balansera högt upp på ett bord, vi har mycket HÖGA fönster, utan att ramla!!) Luciasångerna tränas, julpysslet är igång, glöggen ska silas till helgen, pyntas till helgen..

Allt detta får i alla fall för mig en rolig månad framför mig trots regnet piskande i ansiktet när man cyklar till jobb.
OCH sist men inte minst Lilla A är helt klart bättre efter en veckas laktos fritt....

4 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Monica och Roger? Tror det namnet stod överst på pappret där vi skrev våra kompisars namn och telefonnr. Hans papper var slut, så vi fick fortsätta på ngn annans! Men snacka om att de snurrar till det, och jag förstår ju att du inte fattade någonting!
Malin tackade visst oxå nej, men imorgon ska försäljaren hem till mina föräldrar. Får se vad de tycker!

Vad skönt att A´s mage är bättre nu!

Kram Camilla

Lena sa...

Underbart att höra om sonens mage, min får utesluta sina få skivor utav ost på sin smörgås efter en period utav bakslag(han har klarat lite ost innan)

Malin sa...

jodå barnen ska gå kvar på skolan antagligen får dom ta cyklarna gå eller buss det är ju inte så långt bort precis.
Mitt självförtoende har aldrig varit det bästa och just nu försöker jag intala mig själv att skönheten kommer inifrån och sitter inte bara i kilona.
Men det är inte lätt... det är som du säger att andras öden har fått en att tänka till och egentligen ska jag inte klaga men... gör det varje dag när jag ser min spegelbild.

Trevlig helg

Vicki sa...

Japp, jag jobbar på förskola med i Bara. Har jobbat i Malmö också men det är många år sedan.

Vicki¨