lördag 22 november 2008

Fredags fest med superpedagogerna....

VI var ett 30-tal från början som var resurspedagoger i vår stadsdel... vi hade träffar,fortbildning regelbundet. Allt det sk organisationen lades ner, men vi blev ju kvar,, men en efter en har tagit anställning som ordinarie förskolepersonal . Det blev en liten "klick" kvar på 5-8 pers som bestämde sig för att hålla kontakten o ha lite fest då o då.... typ en gång per år. Och det blir ALLTID superkul och superlänge....... när vi träffas.

IGÅR fredag var det dags för detta årets träff.... hm vi blev 4 st "superpedagoger" som träffades hemma hos min nuvarande kollega C. Och som vanligt blev det mycket skratt, diskussioner.... dock ingen dans denna gång. Och vi nöjde oss med att sitta och ha det helt enkelt skitkul!!!!!!!!!!

Brukar också höra till vanligheten vid dessa tillfällen att jag kommer hem EFTER sydsvenskan... men blev ngt tidigare inatt hemma vid 03.
Har efter några timmars skönhets sömn (blev väckt 06 av katten som tyckte att det var dags för mat!!!!- hm har blivit som en småbarnsförälder igen) Sen under dagen har mannen o jag varit på IKEA o spanat in och även inhandlat lite..... och naturligtvis så lyckas jag med att slå i mitt huvud i ngt himla hårt skåp!!!?? Förvånad??? Nej. Mitt huvud var ju trött redan.... hm.

Nu ska här egentligen städas.... men suck orkar inte.
Och dom kanelbullarna jag lovade min son att baka blir förhoppningsvis gjorda imorgon.

1 kommentar:

magdies sa...

ja jag hörde att ni skulle träffas..jasså så camilo saknar mig...hmmm..
ok vi får väl se om det blir ett litet besök.
jobbet e som det e...
det e mest ovisheten som e jobbig.
förändringar kan vara bra och visst det behövs efter så många år, jag hoppas bara på att det inte blir värre.själv försöker jag vara positiv till det hela. man grubblar för mycket det e nog det som e det största problemet.
med mina killar e det bra, hur e det med adams mage?
vilken resa ni har haft det me alla läkare..stakars lille adam.
ha det gottis
kramelikram magdies