lördag 8 november 2008

Praktik =slav jobb


Sonen T, som sagt fick ju möjligheten genom sin skola att praktisera i tre dagar , under invigningen av Malmö Arena. Det var ju ngt som verkade jättekul... MEN det var mycket dåligt orginiserat, han tyckte ändå att det var kul, MEN att jobba två kvällspass på 10- timmar utan en endaste rast tycker jag är idiotiskt. Och fick i stort sett en halv portion mat i sig ståendes ..
Visst kan man tycka att de ska få pröva på det riktiga arbetslivet, MEN det resultera i att han överhuvudtaget inte kunde stå upp den tredje dagen..... jag kontakta då hans lärare, och hon tyckte att han utan problem kunde vila. För det var även enligt henne KAOS. Så en dags vila gav han krafter att idag börja på sitt nya extra knäck.....

3 kommentarer:

Marita sa...

Det är nog ganska vanligt att praktikplatser utnyttjar ungdomarna. Dålig stil av dom men bra aggerat av dig. Bra mamma!!

Henriksfält sa...

Usch vilken praktik jag tycker att en praktik ska vara rolig så man blir mer sugen på jobbet.

Med tanke på jobb så ska jag nog inte tillbaka förrän augusti eftersom Andree har fått nytt jobb, var mm det vet man aldrig var där är barn, finns ju inga på Gb just nu vad jag vet,V ska väl börja på månen om jag fattat det rätt.
Hade gärna pysslat ihop med dig igen.
Många kramar till dig.

Camillas blogg sa...

Vad bra att ni finns kvar för mig, hi hi!! :) Jag hade ju sett fram emot att träffa er och snacka en massa, så det hade verkligen varit kul om vi kunde ses snart igen!

Fy vilka arbetspass på arenan förresten! Inte klokt!Hoppas det är bättre på Andys!

Kram Camilla