lördag 2 augusti 2008

Utmanad!!

JAG blev utmanad av Lotta och nu tänkte jag svara på frågorna som det innebär!

5 saker som är på min "att göra lista" idag:

- handla gameboy spel tillsammans med lilla A, som vi fyndat på annons.
-Ikea tur med mannen och lilla A, lite plock som burkar,pall,ljus...
-STÄDA, framförallt de äldre sönernas rum ( de brukar sköta de själva, men eftersom de inte är hemma och dammet liksom kommer ändå!)
-fika med svärmor, som kommer hit framåt em
-ladda om rent mentalt så jag kommer i Gitte jobb stilen.............

Vad gjorde du för 10 år sen?
Pluggat klart Omvårdnadsprogram med psykiatri inriktning, börjat jobba som resurspedagog för en liten tös med autism, blev gravid med yngsta och definitivt mitt sista barn....

Ställen du bott på?

Uppvuxen i Nynäshamn- skärgårdens famn, tills jag blev 19 då jag o mor flyttade till Jordbro en liten förort till Sthlm ( jag plugga och hon jobba i sthlm), sen flyttade jag tillbaka till Nynäshamn i egen lägenhet, sen till Malmö efter att ha träffat MIN man, först till Värnhem 86-87. Sen blev det Bellevuegården 87-89, sen Högaholm 89 ---ja jag bor kvar än!

5 saker du skulle gjort om du blev biljonär?

- hm, jag tror nog att jag slutat jobba eller ev endast som lite inhopp ibland?
-REST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-ordnat en terassvåning med havsutsikt
-definitivt ordnat utomlandsboende till vintern samt ett underbart slitet stenhus på Gotland att vara på sommaren....................
-tryggat mina barns framtid. Åh, herregud varför får jag bara välja 5 saker??

Så nu har jag svarat på dessa frågor och meningen är att man då ska utmana 5 personer,men jag känner inte så många som bloggar..... så jag väljer dig Linda!!

3 kommentarer:

Lena sa...

5 alternativ om man var biljonär var för lite tyckte jag också jag fick ändra några gånger. Jag tror inte jag behöver förklara om trumman iordningsställande för du känner mig och min arbetsmoral !!!!!

Anonym sa...

Klart jag antar utmaningen, tack!
Ses på måndag!
Kram Linda

Camillas blogg sa...

Visst vänder man på dygnet när man är ledig! Ännu lättare på sommaren när det är ljust ute länge..

Ska bli skönt med lite svalare väder..även fast jag vill ha sol och värme. Men 20 grader räcker för mig- inte 30 grader när man ska jobba.

Skönt att du känner dig utvilad efter din semester! :) Hoppas du får en lugn första vecka på jobb. Är prinsessan där då, eller hon har semester?

Ska vi inte boka in en solträff snart?

Kram Camilla