lördag 16 augusti 2008

Tänk vad tiden går....



För ett år sedan var vi i Tunisien..... mys och idag har vi snackat lääänge o mycket om detta spännande land. Min svägerska och familj har ju varit där i sommar och det var jättekul att få höra deras positiva upplevelser.

Vi är nu på gång att snart boka en resa för vår lilla familj.... det blir nog Egypten i mars hoppas jag...
Jag har alltid älskat att resa o tycker även om att höra på andras reseupplevelser och se bilder , får liksom aldrig nog av det. Nu är det nog godnatt o försöka få lite sömn innan jag o lilla A ska på barnloppis imorgon om JAG orkar dvs...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vart i Tuniseien var ni? Enligt bilden verkar det var promenadavstånd till stranden, eller? Var det långgrunt med sandbotten i havet?
Ni som har bott på side Village, var standen som den i Turkiet?
Många frågor, men tacksam för svar.

Kram Kajsa

Anonym sa...

Till Kajsa från Gittes svägerska.
Jag och min familj var i Port el Kantaoui, det ligger cirka 10 minuter med bil från Sousse. Vi är jättenöjda med detta stället. Vårt hotell hade en egen strandbit där bara vi fick hålla till. Det var en fin sandstrand och bra vatten.Långgrunt så det var även barnvänligt. Det är 600 m till stranden så det gick bra att promenera. Hotellet hade även häst och vagn som man kunde åka med ner och hem med, detta var gratis. Det var bara en liten kommentar, men Gitte kan säkert berätta mer för dig. // B-M

Anonym sa...

Tack B-M för tipsen. Det låter bra, ska genast kolla upp om det finns nån resa dit tror jag.

Anonym sa...

Till B-M!
Men vad hette det hotellet som ni var på?

Anonym sa...

Hej igen Kajsa, vad kul att du var så snabb med att svara. Vi åkte med Fritidsresor och hotellet heter Golf Residence Hotel. Hoppas att ni hittar något.

Anonym sa...

Tack, ska genast kolla upp det :)

Anonym sa...

Oj, nu börjar jag likna nån spammare :0

Men jag satt och tänkte lite, Finns det någon bra shopping där? Billiga kläder (märkes kopior), typ shorts, t-shirtar, huvtröjor.
Och hur är maten? Vad finns det för mat?

Kram Kajsa

Lena sa...

jag blev alldeles till mig när jag såg att du hade fått 7 kommentarer på ditt inlägg, och ingen har kommenterat ditt inlägg utan haft kontakt via din blogg, kul.
Nästa gång vi träffas ska du få min reseupplevelser hur det är med många myror i ett tält.

Camillas blogg sa...

Åh, härligt om ni ska boka resa till nästa år. Jag är bra sugen på det också- man fyller ju 40 år nästa gång. Men vi får se..är ju mycket annat som behöver fixas.

Kul att se dig på loppisen idag. Gick det bra för er?

Kram Camilla

Gitte sa...

Oj oj oj så många kommentarer!!!! Jag blir överlycklig, även om det blir en dialog mellan kajsa o min svägerska B-M. Jag har själv hamnat i en liknande dialog för några år sen med just dig kajsa!! Jag tror att jag gör ett inlägg istället för att kommentera mig själv o andra här... hej svejs från gitte

Anonym sa...

:D

Förlåt, men det blev bara så när man blev lite nyfiken på resmålet :)