söndag 24 augusti 2008

Ödet?

Är det ödet som styr över oss?? Det har jag funderat på många ggr..... att OM inte jag hade varit där DÅ osv så hade jag inte träffat DIG.
Nu blir jag så överaskad att jag fick kommentarer av 2 av mina barndomsvänner samma dag ... samt att jag blev uppringd av ytterligare 1 barndomsvän A förra veckan...
Jag som lämnade hemorten vid 20 års åldern efter att ha träffat min livs kärlek o flyttade till Malmö...... har försökt att hålla kontakten med ett flertal men tyvärr så rinner det ut.....
Nu har jag ju inte heller min familj kvar i Nynäshamn heller utan Mamma bor ju tvärs över gatan här i Malmö o brorsan på Gotland, så när jag åker "hem" igen det vet jag inte. Men hemma är ju faktiskt Malmö och det har det varit mkt länge, men jag vet de första åren då skulle jag åka hem och sen liksom hem igen till Malmö. Kul med kommentarer i alla fall....

7 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Vad härligt det låter med eran Oslokryssning!! :)
Jo, jag har hunnit ta det lite lugnt i helgen också..så att jag ska orka med min arbetsvecka.
Vad är det för förändringar på gång på ditt jobb då? ..nyfiken ju..

Kram Camilla

Anonym sa...

Låter som ni verkligen har haft en helmysig bröllopsdag.

Även jag lämnade ju Nynäshamn, jag gjorde det som 18-åring, men jag flyttade ju lite mer norrut. Men gud så jag saknar havet än idag.
Jag håller med dig om att det är mysigt i Malmö, vi har ett favvoställe där i Malmö som dom säljer världens godaste kebab. Jag brukar säga att det är värt att åka hela vägen dit för den kebaben :)

Gitte sa...

Till Kajsa- jag minns vår första resa till Turkiet när det stod kebab i hela menyn.... och vi tänkte att kebab det har vi ju hemma så det äter vi inte här???Andra resan så hade vi ju fått info om att vi bara MÅSTE äta allt som det står kebab på för det är ju en annan sak.... och osmanisk kebab är ju så fantastisk god så det längtar jag efter o åker gärna till turkiet för det. MEN att åka till Malmö för kebab? Vart är det stället?

Anonym sa...

Hihihi, det är en Falafelkiosk på Stadiumgatan (tror jag den heter) :D

Anonym sa...

Kebabrullen där

Marita sa...

Kul att ni fick en lyckad bröllopsdag. Vi firade oxå kristallbröllop i år (Juni). Tiden går och vi med den;)

Anonym sa...

Låter så mysigt med er Oslo resa hoppas det är bra med er.

Nu har jag och familjen skaffat oss en blogg.

Skriver kanske inte så ofta men ibland.

jonssonsjoholm.blogspot.com

du kan ju titta in ngn gång kanske.

kramar
Emma