måndag 25 augusti 2008

Sem= tvätta

Jag har lyxat till mig med en semesterdag och det känns riktigt slappigt o bra. Tvättkorgarna är jättefulla och jag har lite plock att fixa med under dagen, känns skönt att vara ensam hemma det är inte så ofta.(äldsta sonen S ligger ju o sover i och för sig så helt ensam är jag inte).

Nu har lilla A gått en vecka i sin nya klass, de gör förändringar på hans skola som han gått på sen förskoleklass. Han beklaga sig i morse att de bara sjunger dagissånger o det är så trist..... detta beror ju på att de har en mix mellan årskurs 0-3 denna termin. Men hela dagarna är han med sin ålder och det är tur. Han är liksom på gränsen nu på vad som är litet o när man är stor......
-kan inte ha de kläder jag väljer längre.
-vill sluta på fritids
-vill ha mobil ( men det får nog vänta)
-drar sig liksom undan när den kramiga mamman vill kramas offentligt?!Snyft!

Nej jag tycker det är spännande och härligt och se denna förändringen av honom men visst kramas det måste han stå ut med för det ger jag mig inte på!!!!!!! Och idag ska vi tillsammans gå igenom alla hans kläder om vilka som inte han vill ha längre osv. Vi får hoppas att vi kan göra det lugnt o sansat utan utbrott!!!! Han har ju ett fruktansvärt humör emellanåt, eller vi vill ju säga sista ordet både han o jag.....

NU är det en frukost stund för mig med morgontidning o jag ska sitta LÄÄÄÄÄNGE!

1 kommentar:

Camillas blogg sa...

Så underbart härligt med en extra seesterdag, och få vara hemma själv..det är man ju inte allför bortskämd med.

Sonen ville också ha mobil, men han har faktiskt fått mannens jättegamla. Han har den mest om han cyklar iväg med någon kompis till parken, och så har han den som väckarklocka! :)

Kram Camilla