söndag 4 maj 2008

Mysigt och rörigt.

SÅ skönt det har varit att vara ledig!! Och det har blivit som jag trodde, bokläsning,solsken,köksröj,shopping,drink med god granne,umgåtts med familjen. Avslutade idag med ett kalas på Laserdome! Sonen A var bjuden av en kompis, sist när A var där fick han tyvärr ett migrän anfall , så därför besluta vi att jag skulle helt enkelt stanna under kalaset för att kunna snabbt hjälpa han om det blev så. NU klara han sig utan detta denna gång, skönt.

Och det var fler föräldrar som stannade, jag blev imponerad av att man av denna röra med ca 40 skrikande ungar få igång dom till att faktiskt gå in o klä på sig sina västar o sen in o spela(skjuta). Imponerade blev vi oxå av att VI som föräldrar fick mingla runt mitt i värsta scenariot bland laserstrålar, sen att de hade en avsatt plats för oss med mjuka soffor med gosiga kuddar och kaffetermos o kakor!! Det rummet var ju då avskilt från spelplatsen tack o lov.
Sen bjöd de även oss vuxna på läsk o korv när barnen intog sin mat.

Nu är då helgen slut o imorgon arbeta!!!! Har på ett sätt vant mig snabbt att vara ledig?! Men det är ju inte så hemskt lång tid tills semestern... och det spås mkt vackert väder denna vecka o då uppskattar man ju sitt jobb ännu mer, för att man kan själv välja HUR mkt man vill vara inne respektive ute.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ett trevligt kalas..
Ex-mannen o sonen var oxå imponerade...
Synd att det inte var min dag..
Jag ville oxå ha korv:)
Kramis