måndag 26 maj 2008

Loppis = shopping med problem...

Har precis läst inlägg hos fd kollegan C som beskrev sin shopping i turkiet... och det kan bli en tuff match ibland som man inte orkar alltid. Jag minns att mannen orkade inte efter flera kvällar med prutning, jag hittade en tröja som lilla A skulle ha o jag fick sköta det med min förskräckligt dåliga engelska, så sonen T som vid det tillfället var ca14 år tyckte jag var pinsamt dålig skämdes.... MEN försäljaren hade lika dålig engelska han hi hi..

Shopping som blir ansträngade o prutning blev jag själv drabbad av i söndags när jag stod på barnloppis.... jag hade ett par slitna jeansshorts till salu.
Kvinna 1 frågar - vad kostar dom? Jag svarar 10 kr.
Nej- du får 5 kronor säger hon, nej svara jag. OCH då kastar hon ner dom på min filt med en sur min.

Kvinna 2 som sitter o rotar runt bland kläderna tar jeansshortsen o lägger i sitt knä, o sen tar hon fler plagg o tittar noga....

Kvinna 1 ångrar sitt beslut o sliter shortsen från kvinna 2!!! Varav båda kvinnorna håller fast i jeansen..... men herregud hallå!! Måste ni bråka om ett par shorts för 10 kronor tycker då jag medlaren....

Kvinna 1 börjar vifta med en 100 kronors sedel i mitt ansikte - jag ska ha dom jag har pengar!!!!!!!!! Jag ser bedjande på mina 2 väninnor som nog tycker situationen var komisk(vilket denvar). Men jag frågar kvinna 2- vill du ha dom för 10 kr? -Ja svarar hon, varav jag ber kvinna 1 att faktiskt ge sig, för hon ville ju endast ge 5 kr... men hon vägrar.

SÅ då tar jag tillbaka dom till kvinna 2 och säger hejdå till kvinna 1 PUH!!!!! Så mkt jobb för att få in 10 kr.... Sån tur att man inte håller på med sån försäljning dagligen....

2 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Herregud vilka kvinnor! Bråka så om ett par shorts! Är dom inte riktigt kloka?

Vi är ju lediga nästa fredag också, sveriges nationaldag. Kan du på eftermiddagen då eller?
Trevligare att sitta på altanen när det är ljust ute. Får höra med L och W också. Plus M som gärna ville vara med ju.

Kram Camilla

Gitte sa...

Yes!!!!!!!!! Mums vackert väder,trevligt sällskap, säkert ngt gott som du fixat..... jag kommer.

Jo då dessa kvinnnor förgyllde min vardag, men det var nog mest jag som var upp eldad!!!