torsdag 29 maj 2008

Folkets park med 1 barn= fantastiskt?

Igår valde jag o min kollega att tillbringa eftermiddan i Folkets park med våra barn... tänkte oss en skön stund ,jo jag var väl i och för sig förberedd på att det kunde bli intensivt oxå! Och det var nog en komisk upplevelse för andra människor som undra vad VI sysslade med. Jag liggandes på knä vid djuren entusiastiskt utropande- titta höna, ka ka ka .... och barnet jag då vill visa detta istället hade klättrat in till kaninen! Osmidig kvinna som jag är kom jag ju upp relativt snabbt o skulle då påvisa -titta kanin! Men allt sker ju i en "Illers hastighet" så då tyckte hon att klätterställningen längre bort såg mer intressant ut. PUH! På 1 tim såg vi djur,klättra,gunga,sprang,fika och buss hem igen!!!! Och en djup suck från oss personal för att åka buss DET är en lugn aktivitet...

Kommer då tillbaka till förskolan där ett flertal personal nog tror att det måste ju vara en dröm att åka med 1 barn.... jo visst är det en dröm men ni ska veta den är mkt intensiv!!!!!!!!!
Vi har i alla fall beslutat oss för att göra en sån liten buss utflykt en gång i veckan...... men helst inhägnade platser.....

1 kommentar:

Lena sa...

vilken tur att jag i persoalrummet berättade för kolleger hur "lugnt och skönt" det är att åka och bada med ett barn.