söndag 2 mars 2008

Ny månad med nya visioner....

Nu har då helgen snart tagit slut igen!!!!! Jag o mor min var o kollade på världens underbaraste kattunge i går, det var tänkt att mamma skulle bli fodervärd till detta underverk och då inte bli oficiell ägare förrän ca 1½ år . Men hon velade fram o tillbaka o kom fram till att nu när hon äntligen inte är låst till ngn inte då låsa sig med ett husdjur o sen vill hon resa osv. Jag hade utan tvekan kunnat ta hem katten NU men familjen måste nog vara med på det??? Så det blir att drömma sig vidare.....

Melodifestivalen såg vi hemma hos ett par mkt goda vänner R och U, alltid lika kul för vi är lika "nördiga" när det gäller denna tävling. Och mkt god mat o dryck TACK!!!!!! Och då blev det då den dom kallade för "dödens grupp".... ja det var mkt av det goda av olika stilar. Helt klart var perellis låt HERO bra men jag har lite svårt att se på henne (kan hon ej prova pannlugg tro?)
Calaisa var oxå bra,likaså Sibel,nordmann.... Bengtzing faktiskt inte i min smak (lite för mkt schlager samt en kopialiknelse av victoria beckham. Jaja, som vanligt så är ju vår smak olika..

Säkert ngn som tycker annorlunda. Björn Gustafsson är fortfarande min favorit MEN kanske lite för vågat inslag för en familjekväll?? Mamma- varför dricker han ? Är han full? Vad är KLI?

Söndagen har gått åt till att fixa,rensa, bland alla mina olika anteckningar,info,bilder som har med mitt jobb att göra.... och från att haft 2 pärmar och en STOR hög av lösa blad. Blev det hm 5 pärmar med allt i plastfickor och ordning o reda!!!! Jungfru som man är så kan man ju bara njuta!!!!!!! Sen att det såg ut som en större jordbävning hade ägt rum under tiden det är annan sak som liksom hör till. Vi hann oxå iväg o inhandla en ny större cykel till lilla A. Våren kommer snabbt o han växer...

4 kommentarer:

Lena sa...

Bengtzings låt tycker jag lät som hennes tidigare och jag hängde inte riktigt med i mellan texten, inga utav artisterna vågade låta annorlunda än vad dom brukar göra.

Visst ar det underbart att få ordning men för tvillingen brukar det bara vara en dag eller så.

Ses !!!!!

Camillas blogg sa...

Vad synd att det inte blev en katt för din mamma..kanske inte så synd för hennes del men för dig som inte kan gosa med den.kan du inte övertala maken?

Jag tyckte Linda Bengtzing var skitsnygg i håret..påminde även lite om Carina Bergs frisyr. Blev väldigt sugen på att klippa mig själv också, så jag får nog ringa frisören imorgon.
Gillade Charlottes låt bäst, Sibels var också bra!

Hur gick det på jobb, första riktiga dagen? Jag saknade dig, kändes jättekonstigt när du inte alls var där.

Kram Camilla

Gitte sa...

Va det alldeles för tyst när jag nu inte var där o snackade hela tiden? måste varit skönt att få vila öronen... kram gitte

Camillas blogg sa...

Ja, det var alldeles för tyst!! :) fniss..jag behöver inte vila öronen från ditt prat inte, det är bara så roligt att prata med dig ju! :)

Kram Camilla