tisdag 25 mars 2008

Barns funderingar

A: Men mamma har du mens för att du inte ska ha en bebis?
G: ja, det stämmer.
A:Men är det ägget som kommer ut då?
G: ja, ägget blev ju inte befruktat av ngn spermie.
A: spermien kommer från pappa
G: ja
A: men hur gör man om man inte vill ha barn?
G: Ja då får man skydda sig på olika sätt, ex tabletter,operation (jag hann inte komma till kondom) förrän A utbrister- Men om min fru inte vill äta tabletter MÅSTE jag operera mig då?
A: det vill inte jag, det gör ont,,,
G.: men A det får man bestämma sen när man blir vuxen hur man vill göra..
A: jaha, godnatt!
G:(puh, inga fler frågor idag?!!)

Jag tycker inte att det är svårt att prata med mina barn , men ibland har man inte alltid svaren som passar för barnet just då....

3 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

*fnissar*

Det är inte lätt alltid!
Kram, Lotta

Anna sa...

nänä,ge upp ligger inte i min natur, men visst är det trist ibland! ibland ser man liksom ingen skillnad på sig själv allt ser bara trist och blekt ut, glåmigt och förkylningsprickar...ja du vet! en riktig förtrollande och motiverande spegelbild...haha
fast det är bara att lägga i en högre växel eller hur?

Lena sa...

Detta inl�gg f�r mig att t�nka p� en episod f�r n�gra �r sedan som blev pinsam f�r en kollega till mig. Smart son du har, oftast �r det s� att ett svar leder till n�sta fr�ga.