fredag 29 februari 2008

Absolut sista notering för denna månad....
















Min tidigare nerbitna nagelhand Min nuvarande nagelhand med mitt nya
rosa fina halssmycke jag fick idag!!!!



Jaha, detta är absolut mitt sista inlägg för denna månad och med detta datum kommer det inte bli ngt inlägg förrän om 4 år!!!! Däremot kanske inlägget blir långt......
IDAG slutade jag på min arbetsplats som jag har varit på i 4½ år. Det har varit en jättekul tid för det mesta!!!! Många skratt,bus,roliga tillfällen,galenskaper,diskussioner,glädje.
Sen har det även varit som det nog är på alla arbetsplatser - irritationer,gnäll,sorg,tjaffs MEN det är ju trots allt det roliga man minns!!!! Och idag var det då min tur att bli avtackad, med många paket,kul!!!!!! Jag är ju en öppen person så det var nog lätt att fixa grejer till mig och jagfick även det som jag har stor glädje av ex MIN EGEN POPCORNSKÅL,popcorn,kokbok för bananer,böcker,liten söt lampa att fästa på boken,EN SUPERSTOR LÅDA MED- skokartonger,äggkartonger,limstift,flirtkulor,tapetprover för att då kunna skapa ännu mer material ( jag som då redan tagit så mkt???) men visst tack...
Sen fortsatte paketen med fotocollage på mig, ett underbart vackert rosa halssmycke från pilgrim,sist men inte minst ett nagelvårdspaket från min nya vikarie kollega samt nagelteknolog.

Ja vad kan man säga? TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och nu har jag då kommit hem och ska försöka få in det i mitt huvud att jag har slutat???? Jag cyklar kanske fel på måndag av rutin?? Så ser ni en förvirrad popcornjäst kvinna med fint halssmycke så kan det vara jag!!!!

Vad händer nu då? Jo fredag tvätt, lets dance, mys kläder och slappa!!!
Lördag ska jag och min kära mamma gå och titta på en underbar kattunge som ev min mamma ska bli fodervärd åt, jag har foto men det visar jag när och om det blir klart. Sen melodifestival- just det jag fick ju en cd skiva oxå med björn gustafsson ..... nej det här blev nog ett för långt inlägg men det är i alla fall ett positivt !!!!! hejsvejs syns nästa månad.

6 kommentarer:

Lena sa...

Du har hittat på ett nytt ord, popcornjäst.Jag skrattade gott, har du sett hipp,hipps sketch där
en man smörjer in sig i olja, liggandes på stranden och med ett poff blir han ett stort popcorn.

Anonym sa...

Ha ha ja jag vet.... men det var kanske inte så jag tänkte men visst jag kan ändå se det framför mig. Ett stort poppat poppcorn med rosa halsband (måste nog förlänga kedjan då) cyklandes förvirrat omkring.... ha ha

Gitte sa...

men oj nu blev det hel fel jag är ju inte speciellt anonym!!!

Camillas blogg sa...

Hi hi, jag skrattade också åt ditt nya ord! :)
En viss mamma lämnade påsen med kläder kvar på Solen trots att jag sa att hon skulle ta hem den. Är du förvånad?

Trevlig helg! Ha det så mysigt med kattungen imorgon! :)

Kram Camilla

Tvillingmamma Lotta sa...

Hihihi!
"Popcornjäst"
Det kan man nog kalla mig med de flesta dagar!

Lycka till på nya jobbet nu!

Anonym sa...

gick det bra i mrose? hittade du rätt ;)

Hopaps du smörjt in nagelbanden ordentligt nu *hyttar med fingret*