måndag 1 december 2008

AAAAAAJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


....det gör ont , det gör ont HELA natten och HELA dan...... jag fattar ingentiiiiiing men det gör ont!!!
Helt plötsligt i fredags när jag sitter på bussen upp till city för att träffa kollegor så får jag ONT i min tand.....
Försöker skjuta det åt sidan o njuta av den goda maten.... och likaså i helgen har det gjort ONT.
Har självbehandlat mig med tandstickor osv... tänkte att det var ngn sorts infektion.
INATT har jag inte sovit speciellt bra - ont ont.
Åker till apotek köper starkare tabletter än alvedon.... sen väntar att tandläkaren ska höra av sig. Jobbar..... och får en akut tid på f.m bra.
MEN det visar sig att felet är förmodligen en spricka UNDER en gammal lagning... han slipar och har sig o jag jämrar mig.

Har nu genomlidit denna dag och ser till min förtvivlan att man endast får ta 3 tabletter på ett dygn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har för en timme sen tagit min sista tablett och det har inte verkat än...
Känner en panik över att jag måste nog ha en ny tablett i natt för att överleva denna smärta... och vill inte överdosera.. vad gör jag tro??
OM jag har ont ngn dag till så måste jag dit igen, då man tar bort lagningen ( hm förmodligen en gammal sak sen 70-talet) o förhoppningsvis kan laga sprickan... jag vill inte!!! Och han kunde inte helt säkert säga VILKEN tand det var utan endast misstänkte just den... hm hm

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy, så jobbigt!!! Hoppas verkligen att det ondas snart försvinner.

Marita sa...

Vad jobbigt. jag vet precis. Ipren+alvedon är en bra kombination. Om du har en infektion som är ytlig så kan du gurgla med Hexident, annars måste du nog behandla med antibiotika. Hoppas det ordnar sig.//kram

Camillas blogg sa...

Usch stackars dig gumman!! Det är fruktansvärt med tandvärk! Vad är det för värktabletter du tar? Undrar en som är "expert" på värktabletter, hi hi..
Hoppas du kommer iväg till Tyskland!

Kram Camilla