tisdag 16 december 2008

Jordskalv OCH rotfyllning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Suck, jag är ledsen o har ont så in iiiiiiiiiiii... Just nu en liten paus utan smärta, det går i intervall, passar på att skriva snabbt innan ispåsen läggs på igen, jag har tyvärr inte koll ens idag hur mkt smärtstillande jag tagit!!! Stor risk för överdosering, men jag står inte ut.

Ok, dagen började 05.45 av att mannens klocka ringer o då vaknar katten o skriker i mitt öra: MAT... tassar upp o ger han det , sen kryper jag ner igen o tänker mmmm en timme till. Vaknar 06.20 av ett buller i väggen o undrar vad sonen sysslar med i sitt rum, sen börjar sängen att skaka..... hm tänker jag är jag vaken? Vad händer ? Låter även ovanför mig så jag tänker att det är grannen, somnar om 30 min sen ringer min klocka. Frågar då de två yngsta sönerna om de har hört muller och känt skakningar. Nej. Ok , jag är knäpp. Äldsta sonen vaknar o frågar : märkte ni jordskalvet? Yes...... jag är inte förvirrad. Han hade vaknat av skakande säng och tv-spels fodral ramlat ner från hyllan. Slår på radion o vi får det bekräftat- jordskalv i skåneland!!!!!!!!!!!!!!!

Cyklar iväg till jobb, samt tandläkaren som bestämmer sig för att det nog ändå var rätt tand som han strula med sist...... pga att jag blev bättre en stund o nu sämre igen. ROTFYLLNING... har jag gjort tidigare men då har det varit en död tand o det var ok. NU är detta en levande tand men med inflammation..... AJ AJ AJ . Jag vet ej vad jag ska göra..... Jo, har jag så här ont i morgon så ska jag defintivt stanna hemma o bara ligga i soffan.

1 kommentar:

Marita sa...

Ojdå det händer mycket hos dig. Jag har oxå nyligen rotfyllt en tand. Men jag blir lite förvånad över att dom rotfyllde en inflammerad tand! Jag åt antibiotika och fick även medicin i "kanalen" innan. Jag var helt besvärsfri innan rotfyllningen. Ring till tandläkaren och tala om dina besvär. Hoppas du får hjälp . så där kan du inte ha det. //Kram