fredag 19 december 2008

Risgrynsgröts dagen

Det är denna dagen det.... när barnen slutar sin höst termin o till deras glädje serveras det "tomtegröt"...... det är en tradition som det skulle bli katastrof om man helt plötsligt ändrade på.

JAG har efter att ha varit hemma två dgr återgått till jobbet idag..... det har varit en skräckupplevelse med min tand. Jag mår bättre och det är huvudsaken, så fort jag är helt färdigbehandlad så kommer jag be att få byta tandl, för den jag har nu har helt klart en empatisstörning...... jag vill inte bli utsatt av en vuxen som har så totalt oförstående bemötande mot en när man har så fruktansvärt ont.

IDAG har vi haft julfest på jobb, med juldans,sång,tomte och sen en fantastisk god jul lunch. Vi kollegor unnade oss längre raster idag, med julmat som man då kunde avnjuta utan att hjälpa alla barn samtidigt- smart och mycket trevligt. Vi har en så otrolig fin stämning bland oss alla.. jag går dit med glädje och det är ju toppen!!!!!!!!!!!!!!
Helgen kommer, tvätten snurrar runt i tvätttrumman redan, imorgon kommer min kära bror med familj till skåneland från gotland, ska bli härligt att träffas igen, det var ju senast i somras.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är stämningen härlig och vet du vad? Den beror på dig, mig och de andra i gänget. Vi är positiva och glada, respekterar och tar hänsyn till varandra. Vi hjälps åt och ser vårt "Visan" som en enhet vi alla är delar av. Jag är så glad att var en del av detta och jag, liksom du, trivs oerhört bra!

Tusen tack för ängeln, den heter numera Gitte, står på bordet och lyser precis som du finns i mitt hjärta och sprider värme...Tack för att du finns!

Massor av kramar till Dig! Linda

Camillas blogg sa...

Hej vännen!

Jag stänger den 23 dec och sedan är jag ledig tom 6 januari. Ska bli underbart! :) När är du ledig?

Hade varit superkul med en träff på Espresso House under ledigheten! Det vill jag jättegärna!! :) Var så länge sedan sist nu ju!

Kram Camilla

Anonym sa...

åh så mysigt ni verkar ha det på ditt jobb ;)

Men din tandläkare verkar ju vara en mardröm...krya på dig och hoppas du får ordning på det hela snart...

God jul och gott nytt år
Massa Kramar
Deana