tisdag 9 december 2008

Nej jag vill inte......

bli sjuk.... Det går maginfluensa på jobbet o min mage verkar inte må bra just nu. Suck, känns eländigt just nu med det o även en anings tandvärk fortfarande (en historia för sig).

Har jobbat på en energisk dag, fick även hoppa in och stänga förskolan idag pga kris . Imorgon KAN jag INTE vara hemma.... inga ordinarie kvar på min avdelning vägg i vägg som jag samarbetar med, studiebesök, inskolningar, lucia träning...... så jag får nog släpa mig dit.

Kom nyligen hem från kära mamma som är bätttre efter sin handleds fraktur... men jag fick hjälpa till o stå o balansera gardinstänger o julgardinerna kom på plats.

Tandläkarhistorien- jo jag var där igår... snyft eländes jäääkla oempatiska tandläkare!!!!!!!!!!!!!!
Han har säkert rätt på sitt sätt, han påstod nämligen att man måste borra upp den gamla lagningen utan bedövning, för att jag då kan säga om det gör ont eller inte... för om det är rätt tand så gör det inte ont, för han menar att den rätta tanden är död. OK, accepterade ödet o djupandades o försökte slappna av. MEN kände mig som ett litet ynkligt barn när jag blev tillsagd: Gitte du måste ligga still!!!!!!!!!!!!!! Hm, jo ok , gnydde o tårarna rann, sköterskan trevlig o förstånde o klappa mig på axeln som om jag vore en katt. Tusen grejer i munnen så riktigt svårt att säga - ont!!! Men han förstod att jag faktiskt hade ont??? Och suckade o sa- jaha, har du ont? Då är det fel tand, du ska få bedövning.... kul att veta att det är fel tand o att torteras fram till det. Skitont när jag går därifrån, känner bara för att gå hem o lägga mig,men går till jobb. Och kändes relativt bättre under dagen...... tänk om det ändå var rätt tand????
Sovit som en prinsessa inatt UTAN tabletter... o klarat dagen fram tills middag då jag var tvungen att åter igen börja medicinera... så nu sitter jag här med svagare tandvärk än innan men den är dock där, samt magont, huvudvärk... tycker synd om mig själv. Gnälligt blev det idag.... men men så är det dock just nu tyvärr. Ska unna mig ett varmt bad o sen titta på House o förmodligen sova tidigt....

2 kommentarer:

Malin sa...

Usch lider med dig finns inget värre än att ha tandvärk:((
Hoppas att du klarar dig från magsjuka..

Kramis

Camillas blogg sa...

Ja, jag lider också med dig!! Minns vilken värk jag hade av min visdomstand! Blä! Hoppas den blir bättre snart, och att du slipper magsjukan!

Vi ska ha luciafirande på jobbet på torsdag kl 16, utomhus. Massor av släkt som kommer- blir säkert 200 pers. Hoppas bara inte fler i personalen blir sjuka- alla kände sig lite dåliga på jobb idag. :(

Kram Camilla