tisdag 2 december 2008

80-talet återvände i badet...


Ja ,den gamla hederliga psykoprofylax avslappningen med att andas IN genom näsan o UT genom munnen fick man lära sig i slutet på 80-talet när det var dags att snart bli förstagångs mamma.
Nästa son två år efter o in i 90-talet då var det inte tal om det, utan då skulle man stå upp eller hänga över en saccosäck. Och nr 3 i slutet på 90-talet då var det akupunktur som var tanken men det hann vi inte med.....

Och NU i slutet på 2008 fick jag användning av 80-talets fluga, liggandes i varmt bad med många tända stearinljus runtomkring, andades lugnt o fint FÖR att koppla bort mitt onda i min jääääkla tand. OCH- jo, då det hjälpte faktiskt??? Medans jag låg där o blev skrynkligare o skrynkligare i vattnet så kände jag lugnet o friden komma .......
Sen när jag rest mig upp o pular omkring här hemma så kommer det onda mkt igen.
SÅ det innebär att jag bör ligga i badet dagligen och andas lugnt o fint..... eller?

2 kommentarer:

Vicki sa...

Tandvärk är absolut inte roligt inte att gå till tandläkaren heller!! Det är det värsta jag vet.

Fast jag vet inte om jag hade stått ut med sådan värk som du har heller.

Har det hjälpt något? Hur många dagar till ska du ge det?

Vicki

Marita sa...

80-talet:), du riktigt rolig. Men så där kan du inte ha det!
Du måste fixa tanden så du slipper värken.Ha det så bra du kan.//kram