tisdag 29 juli 2008

Tragiskt...

Har precis avnjutit en god frukost samt morgontidning ute på terassen, härligt.
Men blir fundersam över alla dessa drunkningsolyckor som nu sker DAGLIGEN? Är detta simkunniga personer som helt enkelt helt plötsligt får kramp el dyl? Det är liksom för många, och det är inte barn utan många vuxna framförallt män.

Och det får mig att känna empati med anhöriga till dessa pojkar, män, det finns ju säkert föräldrar,äkta makar som idag är i en stor sorg - att hur kunde detta hända??!!

Man skyddar sina barn så gott man kan, är där för dom så mkt man kan och sen så händer då detta när de är i 20-30 års åldern, ja tragiskt är det.

Idag är åter igen :
- plättarna klara
- pastasalladen färdig
-drycken i frysen ( får inte glömma den!!)
-sockerkakan avsvalnad
-kaffet är laddat! Bara trycka igång kaffebryggaren ca 5 min innan vi går....
-badlakan nere
-boken, game boy,simglasögon,solkrämer,pengar,fotbollen nerpackade
NU dags för den första insmörjningen av solkräm.............
MÅSTE hitta en keps som jag kan ha, för jag har fått ett praktfullt munsår som egentligen inte ska vistas i sol??!! MEN jag tänker inte sitta inne.....

Hej svejs

1 kommentar:

Lena sa...

När hämtar du mig !!!

Det där med drunknings olyckorna pratade vi också om där hemma.