fredag 11 april 2008

Vad passar bättre än just fredag??

Hemma tidigt för jag har fått ett drömschema, tack kollega J! SÅ nu är redan helgstädningen klar, vi har ju även satt äldste sonen S i arbete för att inte soffa till sig för mkt med väntan på jobb o utbildning... så han drar ett stort lass nu. Jag kunde nu mingla runt här hemma o plocka,vattna blommor o ja då tvätten. Medans sonen dammsugit,tömmt diskmaskin,källsorterat och ska sen senare skura badrum - först visas av mannen hur man gör..... visst hade jag kunnat visa nu,men nej det skulle de fixa tillsammans o det tänker jag inte ta ifrån dom.

Jaha då har jag varit sk vanlig personal i 2 dgr, fast jag är lite ovanlig?? Och det var skönt lite timeout kan man säga från att alltid vara den där superpedagogen som fixar allt. Dessutom blev det även tid över för sånt där plock,göra material,skyltar osv som jag kan stressa av riktigt bra med.. gitte med ett limstift,lamineringsmaskin,färgad kartong det kan hända mkt då!!

Helgen bjuder på katt utställning(om jag får med mig mannen som inte är intresserad!) sen kalas för svägerska i Ä-holm, besök hos svärmor. Och sen är det vardag igen.....

Och ett stort grattis vill jag skicka till kollega V som fick en son igår, pratade med henne idag o jag ska hälsa på o krama o gosa så fort det går....

2 kommentarer:

Lena sa...

Du får ta fram din kvinnliga list för att få S till kattutställningen.
Jag ska också gosa med gossen hade jag tänkt.
Jag pratade med Kungens sambo och gav henne uppdate på babyfronten. Hon och jag lovade att ställa upp för T och E när dom skulle på espessohous eller hade jobbiga nätter, hon skrattade för hon lovade bort sig till E med tvillingarna.

Anonym sa...

TACK för din kommentar! Det värmer verkligen :) Jag har fått in min son på en särskilld förskola, där hälften av barnen har nedsättningar, och hälften inte. Alla "fröknar" är pedagoger och det är fyra pedagoger på tio barn. Det känns tryggt. Jag har nära samarbete med förskolan, och jag förstår därför också vilket ENORMT arbete ni gör. Jag kan inte med ord beskriva min tacksamhet för människor som dig. TACK för att du finns!