tisdag 22 april 2008

Suck

Just nu känns allt så jä...la segt. Trött idag efter sega o långdragna diskussioner som det känns som om man ändå inte kommer någon vart med. Ja, det är jobbet , jag trivs jättebra men det finns vissa organisations komplikationer (låter fint va?) Det handlar om så roliga saker som planeringstid,rast,sjukdomar,vikarie osv........ Vi hade kvällsmöte igår o det var såååååå seeeegt, inget beslut om ngt. Och min lilla avd som är lite speciell med endast två barn i nuläget med två pers , ja vi klarar oss relativt, förrutom när vi ska ha gemensam planering. MEN då har vi våra extra personal som rycker in , tack L!

Idag när jag kom hem gick luften ur mig, trött , mannen stack ut till IKEA för att kolla vad som händer med våra papper om köket. Jag gick igenom posten o blev suck jättearg!!!!Bredbandsbolaget har precis fått ett ilsket mail av mig, vi har avslutat vårt abonemang hos dom för ca 3 månader sen, sänt tillbaka deras modem oxå. Hm idag får vi en faktura på 500 kr för att vi ej återsänt deras modem.......... Ja men herregud vad ska jag med den till här hemma?? Inte ens aktuellt att göra ngt träningsmaterial av till jobb.... så nu ska vi då tjaffsa om vi HAR skickat tillbaka el inte. Och inget kvitto har jag, för jag la den direkt i postlådan med deras etikett på som var förfrankerad....... idiot gitte.

Mannen var tidigare idag o hämta vår bil som varit på lagning, ngt med hjulen som jag inte vet vad det är.... och igår fick han en muntligt pris på tusenlappen. Idag när han åter var i kontakt med dom så var det fortfarande samma pris. MEN när han sen kom o skulle hämta bilen så var det helt plötsligt 2 tusenlappar!!!?? Mannen ifrågasatte hur det nu kan bli det när han blivit lovad tusen kr??? - Har jag sagt det ? blev svaret.... ja ok då , då säger vi väl tusen då????!!!


Suck ja, så känns det och jag tror att jag måste gå o röja i ngt skåp för att bli av med lite irritation... hej svejs.

4 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Usch, vad du var irriterad idag då!
Inte roligt med sådana dagar...vad är det för konstig och vimsig bilmekaniker som inte håller reda på vad han har lämnat för pris?
Trist med modemet också..

Har själv haft APT idag, men det mötet var helt ok. Däremot har både jag o vår kollega gått och retat oss ngt grymt på en i personalen som saknar initiativförmåga, inte kan tidsplanera, inte tar ansvar m.m. Men det kan jag berätta om på fredag.

Ses då! Ska jag ta med något förresten på fredag? Dryck? Tilltugg?

Kram

Lena sa...

Koooooooooooooooooooommm igeeeeeeeeen Giiiiiiiiiiiiiiiiiatttttttttttttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

Prat om arbete är förbjudet på fredag.

Den där goda dajm tårtan tycker jag Camilla kan ta med sig(fniss)
Kofot kanske man kan ta med sig !!!!!!!

Anonym sa...

Hoppas att jag får vara med på era träffar ibland:)
Låter ju jättekul att snacka lite skit..
Kramis

Tvillingmamma Lotta sa...

Vi fick "samma" faktura från Bredbandsbolaget när vi sa upp dem... Aldrig mera säger jag bara, hur de fortfarande kan ha kunder är en gåta!
Vi höll på i månader och bråkade med dem om en massa som inte funkade - bla var vi utan telefon i flera veckor pga dem!

kram