fredag 4 april 2008

Jobbat??

Att arbeta med barn med autism kräver att man har en väl planerad dag... det blir inte så mkt vila under dagen som man kanske kan på andra arbetsplatser när det kanske är lite att göra...

Och ibland har man ju tänkt- OM jag ngn dag är "barnfri" på jobb då, så ska jag göra det o det o det... som man liksom inte känner att man hinner med vanliga dgr. Och idag blev en sån dag- prinsessan var ledig. NU tänkte jag att jag skulle göra SÅ mkt!!!! Hm, liksom fastnade överallt o var översocial o snackade med allt o alla.... men så småningom strukturerade jag upp mig o fick massor klart, skönt. Ibland känns det som om man själv behöver ett dags schema för att få ordning på dagen? Och för er som vet att jag menar ett schema med bilder så kan jag bara meddela att NU blir det en tvättstugebild SEN soffan med tilltugg o dryck..... trevlig fredagskväll på er!!

4 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Visst är det skönt med en barnfri dag då och då!
Och såklart passar du på att vara flitig då! :) Fast det är bra att få undan lite ibland..är inte kollega C flitig och hjälper dig ? hi hi..fast han var väl förresten hos kollega L denna veckan?

Ha en bra helg!
Kram Camilla

Gitte sa...

Jo camilla du känner mig, sitter inte o rullar ngra tummar i dessa lägen... o kollega C, ja han är hos L i 2 v, hm de har nog 6-7 barn så han sliter nog??

Lena sa...

Du hade inte haft så stor nytta utav C i din strukturering.
Ha en trevlig helg på dig !!!

Anonym sa...

Tack för din kommentar! Kul att se att det finns vettiga och engagerade människor som arbetar som resurs. Hoppas att du tar hand om dig och inte blir utbränd (vilket verkar vara vanligt bland folk som bryr sig på riktigt) DU behövs, tack :)