lördag 19 april 2008

Trötta fötter...


Har precis kommit hem efter en dag av loppisförsäljande, det har varit kul men är trött i mina fötter av att stå i dåliga skor.. mor min säljer bara mkt fina saker som är dyra o det kom en hel del uppköpare i början sen tyckte nog övriga att hon var för dyr.. jag höll mig mest kring 10-40 kr saken o det var en relativt jämn ström av folk.Men här har man ju ca 300 konkurenter om man jämför med andra loppis, samt att det var en lugnare stämning med mer seriösa personer för det är ju entre avgift....
Dags imorgon igen o då tar jag med mig leksaker för det blev lite tomt på bordet.

IGÅR hade jag jättekul på kvällen med kollegor o bowling. Jag framförde vår avd låt solo, puh... de andra var ju bara så fantastiskt duktiga så jag kände mig lite darrig när jag börja... men lyckades placera avd på en hedrande fjärde placering av sju.

Här kommer texten: Melodi - I ett hus i skogens slut.

På en TRUMMA i vårt hus
gör vi dagligen många bus.

4 kvinnor och 1 Kung
inte en lugn stund

Ni får gärna komma in
ta bara med er skrattet in

Kom så kom så
in till oss
så ska vi TRUMMA loss!!

Nu ska jag njuta av en god kopp kaffe i solskenet på terassen innan jag börjar packa för morgondagens loppis...

4 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Nämen, vilken häftig sång du hade fått ihop! Jättebra ju!
Var det ingen som filmade dig när du sjöng? HAde varit kul att se på fredag! :)
Ska strax ha "crazydisco" för dottern här hemma. i morgon blir det bollkalas med sonen!

Kram Camilla

Lena sa...

Stubben då, kom dom mupparna på första plats äter jag upp min hatt.

Gitte gura med luftgitarr ????

Anonym sa...

Rolig låt, men att ni verkligen skrev "1 kung"!?!
Ajajajaj, inte spä på egot så!

Låter kul med bowlingkväll!

kram, Lotta

Anonym sa...

Det där med kungen gillade jag inte..
Men annars var det en väldigt fin text..