söndag 8 februari 2009

Snälla snälla sluta sjunga NU.


Jaha, ok vad tyckte NI nu då?

Löpsedlarna talar sitt språk.....
Men jag personligen tyckte inte att det var såååååå kaos , inte mer än vanligt.

Själva duellerna känner jag igen från danmarks melodifestival o det gillar jag . Men detta med internationella juryn.... hm, lite knepigt att då plocka en som även har en andra chans??

Men så här är det alltid att VI människor vill ha det som det alltid har varit o svårt för nya impulser.

MEN fru Uggla fick jag total spel på..... och lilla A gör en mkt bra imitation av henne ideligen. Alcazar är ju i mitt tycke, discodunk, ROSA och det var svårt att sitta still. Men som sagt smaken är som baken- delad.. SÅ VAD TYCKER NI????????? Och nu vill jag att ALLA svarar, även smygläsarna.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker oxå det var mycket konstigt att Caroline liksom har två chanser nu :S

För övrigt tyckte jag att Nina, Jonatan och Marie (och Alcazar)skulle varit dom som gick vidare. Det var dom fyra som jag tyckte låt minst illa.
Marie tror jag skulle ha en chans ute i europa (öststaterna), hennes låt lät som ett bidrag från typ Ukraina eller så. Gillar de där dova trummorna.

Japp, det var väl i stort vad jag tycker :)

Camillas blogg sa...

Jag gillade Alcazar bäst och därefter Emilia!
Gillade inte alls Caroline af Ugglas..örk..och proglamledaren var inget vidare hon heller!
Kom tillbaka Kristian Luuk!

Kram Camilla

Anonym sa...

Kan inte vara med i diskussionen, såg inte melodifestivalen... Hade superfest själv... jag får återkomma i frågan.

"Vårt" fina tyg, ska jag ha på mig på lördag då det är dax för bröllop!

kram och sov gott

Linda

Anonym sa...

Hej!
Jag tyckte att det var rätt låtar som gick till Globen. Jag gillade Emilias låt.

Fattar inte varför alla tyckte att det var kaos, jag tycker att det är kul när det är lite förändring. Ugglas låt kunde jag varit förutan, men det är ju typiskt att denna blev vald av en internationell jury.

Vi får se hur det blir framöver.

Hälsningar
Svägerskan B-M

Anonym sa...

Hmm, glömde skriva en sak i mitt förra inlägg...

En sak som jag retade mig väldigt mycket på, det var programledarens alla klädbyten!

Är det till det våra licenspengar går?
Eller kan dom liksom fejka så det bara såg ut som hon bytte kläder mellan varje låt?

Hur som helst så blev jag väldigt irriterad på det.

Gitte sa...

Kul...kommentera mera gott folk, jag vet att ni läser nämligen....

En sak som jag tyckte var urtrist, var den sk paus underhållningen... ok jag förstår att inte min favorit från förra året kan vara där, eller?
Men suck, jag hoppas det blir bättre än en sömnig man som sitter ner o sjunger en sååååå tråkig låt.

Henriksfält sa...

Jag skrev här innan men blev ngt fel ja jag är en flitig läsare av dina bloggar, jag såg inte hela för vi satt i bilen och var på väg hem jag försökte lyssna men det var svårt med två skrikande barn i bilen, men efter allt så tyckte jag att Alcazars låt var bra men är det schlager?

Många kramar Emma

Anonym sa...

Saknar dig med!!!
Foto ska du absolut få se. Ta hand om dig, stora kramen från Linda

Vicki sa...

Jag gillade inte henne som presenterade melodifestivalen. Tyckte hon hade konstiga skämt.

Sedan låtarna var det ingen jag tyckte var bra. Hoppas på en bättre lördag till helgen med många bra låtar. Är väl säkert någon låt man gillar som inte går vidare. Hade den varit med i helgens deltävlinga hade den säkert gått vidare.

Vicki

Anonym sa...

Jadu Gitte. Vad säger man ... Enligt min smak var det egentligen bara en som var värdig att gå vidare överhuvudtaget och hon kom inte ens bland de fem bästa, hehe. Nina pratar jag om och jag antar då att jag inte är representativ som "folkets röst" - trots att jag röstade på henne TVÅ gånger! :-O ;-)

Programledaren tyckte jag var helt ok. Nya reglerna ... nja, vet inte om de var så röriga, mer bara onödiga, eftersom det drar ut på allt mer än jag tycker känns kul.

Jag avskyr discodunklåtar så din favvo, tillsammans med "snälla snälla"-låten var klart sämst i mina öron.

Som sagt - smaken är som baken! ;-D

Kram!/Tette.

Anonym sa...

Oh, såg nu i efterhand att du totaldissar pausmusiken - med den uuuuunderbara versionen av "Alla har glömt"!?! :-O DET var nog i mitt tycke det bästa på hela kvällens program! Japp - jag menar allvar fullständigt! Det var kanon!

Hm ... hur lyckades vi vara bästisar under så många år? OCH dessutom sjunga/dansa så mycket ihop?? UTAN att vara minsta oense om musikvalet, vad jag kan minnas i alla fall?!? Visst är det förunderligt?! ;-)

Kram igen!/Tette.