söndag 22 februari 2009

Helgen snart slut igen!!!!


Festen i fredags blev lyckad, men lite kort... men så är det ju när man har kul.
Tävlingar hade vi av olika typer- akrobatiska, sång, minnesträning hm.......................... att komma ihåg ngn sång av en artist o sen sjunga inför sin med tävlande det var tydligen ngt som jag INTE hade förmåga för.... JO när jag tittade på mina andra kollegor då kunde jag. Men att inte komma på EN sång av denna artist................................pinsamt!!! Jag fick hjärnsläpp!! Men kul var det i alla fall trots att mitt lag kom på jumboplatsen.

Mannen mötte upp mig o vi stosa hemåt i ett snöigt Malmö. Han o lilla A hade varit o sett Malmö redhawks spela hockey o det går bra just nu............................

Helgen bjöd ju även på delfinal nr 3......
Jag som förmodligen har rötter från ngt balkan land i mitt forna liv, för att jag alltid älskar just såna låtar tyckte ju att nr 7 med sin grekiska var bäst...

Nästa helg är det min tur att sitta o vifta med ballonger o hejja fram deltagarna i Malmö arena. Jag lovar jag ska vinka!!!!!

Hörde precis om ett attentat i Egypten..................... nej hallå.. inget dumt nu tack....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte det var ett relativ dåligt startfält igår, men jag håller med dig, den där grekiska låten var bäst. Kul att internationella juryn valde den.

Molly har en helt underbar röst, men ,näe jag gillade inte låten. BWO brukar oxå ha bra låtar, men nja. EMD brukar jag oxå gilla men ett nja för dom oxå. Nu är det ju säkert så att när man har hört låtarna några gånger kan dom ju bli bättre.

Camillas blogg sa...

Nr 7 gillade jag inte alls!! Däremot Molly, EMD och BWO- och de var ännu bättre när jag hörde de på reprisen idag!

Ja, nästa helg sitter vi i Arenan.
Ska bli superkul! :)

Kramar på dig!

Anonym sa...

Jag får hålla med föregående. Nr 7 tycker jag kan passa som Greklands bidrag. Vi är väl i Sverige, varför skall det då sjungas på ett annat språk. Engelska är väl OK men grekiska, nää det tycker jag inte. Det var ett klent startfält denna gången.

Jag tyckte att Molly och EMD var rätt vinnare. Jämför Molly´s röst med Amy´s (lite skillnad, eller). BWO tycker jag inte speciellt mycket om, de sjunger ungefär samma typ av sånger alltid, där är ingen förnyelse.

Skall bli spännande och se på lördag om ni syns på TV. Vifta ordentligt med era ballonger. Har ni fått bra platser?

Hälsningar
Svägerskan