onsdag 18 februari 2009

Att alltid kunna bli nådd....

I dagens värld så kan vi ju alltid bli nådda OM vi vill, rättare sagt, för man kan ju även välja bort det.

När denna kvinna var i tonåren så var det lapp på köksbord till mor som visade vart jag var o när jag tänkt komma hem osv...... och det klarade vi galant.

Vi har mobiler, vi sms:ar, vi ringer , men ändå glömmer ju även dagens ungdom att meddela sig alltid om VART de är .......... dagens problem blev så..... jag försökte förgäves få tag i min ena son hela dagen.... han sovit hos en kompis, mobilen avstängd hm.....

PIP PIP.... yeas jag fick ett SMS... äntligen tänker jag- sonen. Men gissa att jag fick rejäl chock o hjärtklappning när jag såg att det kom från- polisen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tusen oroliga mamma tankar flög igenom hjärnan på en bråkdel av en sekund..... klickar vidare o får då se meddelandet: Passet klart för att hämtas............................ hm......

Jodå, sonen hörde av sig senare... sovit gott o inte en tanke på att man som mor kan oroa sig..

Gjorde jag så när jag var tonåring????? Jo, tyvärr det hände nog,,

Inga kommentarer: