onsdag 25 februari 2009

Mötet med människor....


Idag blev det en aktiv dag.... först en runda under förmiddagen på habiliteringen med kollegor o fantastiskt aktiva o glada barn där vi hade gymnastik...

Sen åkte jag iväg lagom till lunch på en guidad tur i min egna stadsdel Fosie..., därefter italiensk buffe.... sen info o info o helt plötsligt får vi ett litet mini gympa pass för att locka folk till friskvårdscentret som jag redan går på... härligt sväng blev det.



För er som då inte känner igen bilden så är den tagen från Almviks djurfritidsgård, som ligger i Fosie o som vi körde förbi idag under turen. Bakom eller neranför dessa gigantiska o fula höghus bor lilla jag med min familj i ett låg hus med liten täppa.

Tillbaka till jobb o hade en aktiv avd planering med energiska kollegor. Mitt i allt detta under em så ringer lilla A ca 20 samtal........ till mig inför hans fotbollsträning, suck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tusen frågor om vad man ska ha på sig, vart ligger vantarna osv osv... hm får nog göra ett strukturerat schema till nästa vecka för att bli självständig.

Hem en kort sväng, stress, funderar starkt på att anställa ngn rar gumma som orkar o vill tömma rendisken o fixa diskbänken....

Iväg till fotbollsträning o småfryser ... sen hem ljuva hem o då är klockan ca 19.20. Hm, nu startar då fritiden ...chartersvenskar o sen den danska drama serien- sommer. Och NU blir det en tid för bokläsning... träningsväskan packad inför morgondagen som även förrutom jobb erbjuder massage o sol tid till MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, det är minsann dags att tänka lite mer på sig själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Då bor du ju alltså inte alls långt ifrån våran favorit kebabkiosk, men världens godaste kebaber :D