fredag 17 april 2009

Suck dessa tänder.....


JAG blir såååå trött o förmodligen fattig pga dessa tänder....
NI som känner mig o även följt mitt liv här , vet att det var fruktansvärda problem i nov-dec med tandvärk o jag var ordentligt arg på min oempatiska tandl...
Något har hänt med tandl, för han är otroligt trevlig o informerar o håller på.....
MEN under min egypten tur så börja en tand spöka lite o smärtade framförallt vid varm dryck, vilket jag då undvek men det var ju sååå gott med en kopp kaffe o en god chokladkaka framförallt vid poolkanten...... men synden straffar en för jag fick ont....ok, alvedon någon dag o det var ok. MEN flygresan hem med trycket i kabinen var inte kul, gjorde ont, får inte ha vatten med sig, och innan man kan beställa in så jag fick knapra sonens barn alvedon som smälter i munnen.

OK, idag var jag hos tandl för att slutföra en rotfyllning på den tanden som vi trodde spökade i nov- dec. Men nu visade det sig att det nog även är en annan tand som vill bli rotfylld... dvs den jag nu har haft ont av. Suck, jag ser pengarna flyga förbi.....
Men jag har fått en valmöjlighet, nämligen att dra ut den j........la tanden, den är så långt bak så den syns ej, samt att en rotfyllning kanske ändå kan misslyckas. Vad kan vara minst smärtsamt tro? Och billigast, blir nog en utdragning...

Jag hade väldigt dåliga tänder redan som barn, och NU kommer resultatet att allt faller isär känns det som, skämt åsido men det känns som en antikrunda i överkäken!!!!!!!!!!!!!!

Tandl som måste ha gått en charmkurs eller liknande, SLUTA peta o rota så fort jag pep AJ, och bad sköterskan om bedövning..................... jo, det funka nog att jag var vansinnig för någon månad sen o hota med att byta tandl om han inte lyssna på mig....

Är idag trött, både i kropp o knopp, så helgen behövs. Men sovmorgon får jag nöja mig med endast sönd, för imorgon bitti är det fotbollsmatch... med lilla A.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare, har du funderat på löständer från Buttericks?
Hoppas allt annat är bra och hälsa A lycka till på matchen i morgon. Kram Linda

Henriksfält sa...

Usch det låter inte kul alls det här med dina tänder och den där fågeln viskade helt rätt jag ska tillbaka och får ett barn som har down syndrom så det känns intressant men hade inte haft ngt emot att jobba med dig det ska du veta.

Många kramar Emma

Anonym sa...

Hej Gitte!
Jag kan rekommendera en utdragning. När jag drog ut en tand i överkäken för ett par år sedan sa min tandläkare att det inte skulle göra ont, han påstod att det gör mycket ondare med utdragning i underkäken. Han hade rätt, jag kände inte ett dugg. Så dra ut den j...la tanden om du har ont.

Tack för titten på filmen från Egypten-resan. Sonen var helt lyrisk över allinclusive-konceptet. Det blir nog dit resan styrs nästa gång vi skall utrikes.

Hälsningar
Svägerskan

Gitte sa...

Svägerskan... glöm ej att nästa gång du skall utrikes så är det väl tyskland??? Men det kanske inte räknas med en dagstur..... ??
Förstår att sonen blev lyrisk över allt ätande.... pannkakorna titt som tätt var ju poppis
Tack för tipset ang tand eländet. Jo det blir en utdragning.. men du tog väl bedövning?